آفتاب

فراخوان بحرینی‌ها برای شرکت در تظاهرات "حمد سرنگون شود"

فراخوان بحرینی‌ها برای شرکت در تظاهرات "حمد سرنگون شود"

مخالفان بحرینی در بیانیه‌ای از مردم این کشور خواستند تا امروز (دوشنبه) در تظاهراتی با شعار " حمد سرنگون شود" شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، جنبش بحرینی "طرفداران انقلاب 14 فوریه" در بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست تا امروز پس از گذشت 1000 روز از انقلاب 14 فوریه و برای بزرگداشت شهیدان در تظاهراتی با شعار "حمد سرنگون شود" شرکت کرده و برکناری ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین را بخواهند.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز اعلام کرد که به اهداف خود که در راس آن براندازی نظام آل خلیفه، اخراج عربستان، برخورداری از حق تعیین سرنوشت و انتخاب نظام سیاسی که حامی کرامت، آزادی و حاکمیت انسان بر خاک خود باشد، پایبند است.

همچنین این ائتلاف تاکید کرد که با وجود تمامی ظلم‌ها و بی‌رحمی‌هایی که در طول دو سال گذشته در حق مردم بحرین صورت گرفته است، انقلاب تا زمان تحقق خواسته‌های ملت ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر عبد النبی سلمان، دبیرکل جمعیت دموکرات ترقی‌خواه در بحرین گفت: به رغم جنگ رسانه‌ای نظام و شکنجه مخالفان و فعالان حقوقی، پزشکان، کادر پزشکی و دیگر مسئولان در زندان‌ها و حکم‌های ظالمانه‌ در حق آنان، چیزی تغییر نکرده است، بلکه این اقدامات بحرینی‌ها را برای ادامه اعتراضات خود در داخل و خارج کشور مصمم‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: لجاجت‌های نظام و مخالفت با اجرای پیشنهادات کمیته "بسیونی" باعث شد که نظام حاکم در بحرین در مقابل برجسته‌ترین هم پیمانانش از جمله آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا قرار بگیرد که موضع مقامات بحرینی را به دلیل عدم اجرای تعهدات خود محکوم کرده و از این مسوولان خواسته‌اند تا گفت‌وگویی جدی با مخالفان جهت حل و فصل بحران کشور آغاز کنند.

از سوی دیگر، دادستان کل بحرین دستور داد سه فعال بحرینی به اتهام شرکت در تظاهرات به مدت یک هفته در حبس به سر برند تا از آن‌ها به اتهام مشارکت در تظاهرات بازجویی شود.

مخالفان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند: بازداشت مخالفان اقدام دیگری است که ناتوانی نظام در تعامل با اعتراضات و جنبش‌های مسالمت آمیز در کشور را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که یکی از افرادی که بازداشت شده است، در اوضاع جسمانی نابسمانی به سر می‌برد و باید از وی مراقبت به عمل آید.

مخالفان همچنین اقدامات نیروهای رژیم آل خلیفه علیه تظاهرکنندگان را نسنجیده دانسته و تاکید کردند: این اقدامات هرگز عزم و اراده مخالفان برای ادامه تظاهرات مسالمت آمیز را در هم نخواهد شکست و مخالفان به اعتراضات خود تا زمان تحقق خواسته‌هایشان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

کد N16630

وبگردی