آفتاب

نیویورک تایمز: آمریکا احتمالا هرگز از میزان افشاگری‌های اسنودن مطلع نمی‌شود

نیویورک تایمز: آمریکا احتمالا هرگز از میزان افشاگری‌های اسنودن مطلع نمی‌شود

مقام‌های آمریکایی تایید کردند، دولت اوباما ممکن است هرگز به طور کامل به حجم دقیق اسناد و مدارک محرمانه افشا شده توسط مقاطعه کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا پی نبرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، حجم اسناد و مدارک افشا شده توسط ادوارد اسنود، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا همچنان نامشخص است.

یکی از مقام‌های ارشد دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفت: از زمانی که اسنودن اسناد و مدارک محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را به سرقت برده صدها و صدها تن در تلاشند تا این اطلاعات را بازیابی کنند و هنوز نمی‌دانند که اسنودن چه اطلاعاتی را به سرقت برده است. می‌دانم که این مساله به نظر احمقانه می‌رسد.

کمیته مشورتی ریاست جمهوری آمریکا گزارشی را درباره اسناد و مدارک محرمانه افشا شده و پیشنهاداتشان برای اصلاح برنامه‌های نظارتی به اوباما تحویل داد اما این گزارش تا پایان ماه آتی میلادی منتشر نخواهد شد. براساس این گزارش اوباما اعلام خواهد کرد که کدام پیشنهاد را می‌پذیرد و کدام را رد می‌کند.

در این میان ریک کلت، رئیس نیروهای ضربت آژانس امنیت ملی آمریکا که میزان خسارت‌ افشاگری‌های آمریکا را بررسی می‌کنند، گفت: اگر اسنودن بخواهد اسناد و مدارک بیشتری را افشا کند، توافق عفو لغو می‌شود. به نظر من مذاکره درباره این توافق ارزشمند است.

انتهای پیام

کد N16362

وبگردی