آفتاب

کشته شدن یک نظامی صهیونیست در مرزهای لبنان/ درخواست بان کی مون از بیروت و تل آویو

کشته شدن یک نظامی صهیونیست در مرزهای لبنان/ درخواست بان کی مون از بیروت و تل آویو

رسانه های خارجی از کشته شدن یک نظامی رژیم صهیونیستی در نقطه مرزی فلسطین اشغالی با لبنان خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی در لبنان اعلام کردند که یک سرباز لبنانی به سوی گشتی ارتش اسرائیل در نقاط مرزی شلیک کرده است.

منابع امنیتی در لبنان کشته شدن نظامی صهیونیستی در اثر این تیراندازی را تایید نکرده اند.

یک منبع امنیتی صهیونیستی نیز با اعلام وقوع این حمله، از کشته شدن یک نظامی ارتش اسرائیل در نقاط مرزی خبر داد. این منبع اعلام کرد که این سرباز در هنگام رانندگی با خودرو گشتی هدف تیراندازی قرار گرفته است.

البته منابع صهیونیستی تاکنون تیراندازی از سوی سرباز لبنانی را تایید نکرده، اما اعلام کرده اند که احتمال دارد این تیراندازی توسط سرباز اسرائیلی انجام شده باشد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که به تیراندازی انجام شده پاسخ نداده و تنها با پرتاب منور برای شناسایی محل تیراندازی تلاش کرده است. ارتش این رژیم همچنین از نیروهای یونیفل (وابسته به سازمان ملل) تقاضا کرده درباره این حادثه تحقیق کنند.

گفته می شود نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اثر این تیراندازی به بیمارستان نهاریا (نزدیک ترین بیمارستان مرزی) منتقل شده اما ساعت 22 به وقت محلی در یک کنفرانس خبری مرگ وی اعلام شده است.

پایگاه صهیونیستی والا نیز مدعی شد: شاهدان عینی تیراندازی شدید از جنوب لبنان به یک گشتی اسرائیلی را مشاهده کرده اند که در اثر آن یک نظامی اسرائیلی کشته شده است.

این پایگاه با اشاره به اینکه ارتش اسرائیل بلافاصله پس از وقوع حمله گشت زنیهای خود را در منطقه افزایش داده، اعلام کرد: تمام نشانه ها حاکی از آن است که افراد مسلح از لبنان با نفوذ به نقاط مرزی عامل این حمله بوده اند.

شبکه العربیه نیز شب گذشته با انتشار یک خبر کوتاه کشته شدن نظامی ارتش اسرائیل را تایید کرده بود.

پایگاه صهیونیستی معاریو نیز اعلام کرد: یک نظامی ارتش اسرائیل در شرایط مبهم در منطقه راس الناقوره کشته شده است. البته این پایگاه صهیونیستی 30 دقیقه پس از انتشار این خبر، آن را از صفحه خود برداشت.

برخی دیگر منابع صهیونیستی از کشته شدن این نظامی در شرایط نامشخص خبر داده اند.

 "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل نیز با صدور بیانیه ای این اقدام را در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی محکوم کرد.

به گزارش پایگاه لبنانی النشره، دبیرکل سازمان ملل از دو طرف خواست در این زمینه خویشتنداری کنند.

کد N16248

وبگردی