آفتاب
رئیس جمهور در جمع پژوهشگران:

دولت باید برای عدم کارآمدی خود به مردم پاسخ بدهد/ کارآمدی راهی جز پژوهش ندارد

دولت باید برای عدم کارآمدی خود به مردم پاسخ بدهد/ کارآمدی راهی جز پژوهش ندارد

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت پاسخگو ناچار است برای عدم کارآمدی خود به مردم پاسخ بدهد ، گفت : برای کارآمد کردن بنده راهی جز پژوهش نمی شناسم و پژوهش باید مدیریت ما را کارآمد کند. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  حسن روحانی در چهاردهمین همایش تقدیر از پژوهشگران برتر کشور اظهار کرد: آیا پژوهشی که برای دستیابی به سلاح هسته ای و سلاح کشتار جمعی باشد باید در کشور مورد احترام قرار گیرد؟ قطعاً چنین نخواهد بود چون ما در کشوری زندگی می کنیم که طبق فتوای رهبر معظم انقلاب دسترسی به سلاح هسته ای حرام شمرده شده است.

وی افزود: نه تنها از دیدگاه عقلانی و منافع جمعی کشور ما به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیستم، بلکه از لحاظ ارزشی و دینی نیز ما به دنبال سلاح کشتار جمعی نخواهیم بود و این پژوهش نیز جزو نیازهای ما نیست.

رئیس جمهور گفت: پژوهش می تواند علم را شکوفا کند و از طرفی به توسعه علم و آموزش بیانجامد البته پژوهش نیاز به محیط مساعد و مناسبی هم دارد. این محیط آغازش آزادی آکادمیک است.

وی با بیان این که مهمترین اصل پژوهش بردباری و صحه صدر است، افزود: نمی توان به پژوهش متقن دست یافت مگر آن که پژوهشگر خلاق باشد و این خلاقیت فقط در سایه آزادی امکان پذیر خواهد بود، لذا باید در سایه بردباری و تساهل زمینه را برای شکوفایی استعداد اندیشمندان، محققین و پژوهشگران آماده کنیم.

روحانی با بیان اینکه دولت پاسخگو ناچار است برای عدم کارآمدی خود به مردم پاسخ بدهد ، گفت : برای کارآمد کردن بنده راهی جز پژوهش نمی شناسم و پژوهش باید مدیریت ما را کارآمد کند. 

ادامه دارد.

کد N16204

وبگردی