آفتاب

رییس مجلس: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اقدامات مهم و زیر بنایی یک کشور است

رییس مجلس: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اقدامات مهم و زیر بنایی یک کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه ای بخش اساسی و مهمی برای اقتصاد داخلی کشور محسوب می‌شود، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اقدامات مهم و زیر بنایی یک کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، علی لاریجانی صبح امروز( دوشنبه) در دیدار مسئولان اداره کل فنی و حرفه ای استان قم با بیان این مهم افزود: مساله آموزش فنی و حرفه ای اقدامی اساسی در کشور است که باید به طور متوازن در کشور صورت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس توسعه مراکز خصوصی در استان را اقدامی ارزشمند و مهم دانست و اضافه کرد: توسعه مراکز آموزش عالی فنی و حرفه ای امری مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

لاریجانی، اظهار کرد: متاسفانه دانشگاهها نمی‌تواند کارآفرینی موثری در بازار کار داشته باشند و کار فنی و حرفه‌ای مکمل دروس تئوری دانشگاهها است که باید مورد توجه باشد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود توسط این اداره کل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: چند شیفته استفاده کردن از کارگاههای فنی و حرفه ای سطح بهره وری را افزایش داده است.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر این که آموزش‌های فنی و حرفه ای بسیار مهم است، و نباید در دولت متمرکز شود بر توسعه مراکز خصوصی تاکید کرد و گفت : دولت امکان آموزش این حجم را ندارد و باید مراکز و آموزشگاههای خصوصی توسعه یابد تا باری از دولت برداشته شود.

لاریجانی در ادامه سخنان خود به مساله بیمه و معافیت از مالیات آ‌موزشگاه‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: مساله معافیت از مالیات در لایحه‌ی بودجه اضافه شده است و شما باید از کمیسیون اقتصادی این مساله را پیگیری کنید.

وی اضافه کرد: در خصوص بیمه نیز از وزیر مربوطه پیگیری می‌کنیم تا اقدامی مثبت و ارزشمندی در راستای رفع مشکلات موجود در این عرصه انجام شود.

انتهای پیام

کد N16151

وبگردی