آفتاب

عمه "کیم" همچنان در قدرت است

عمه "کیم" همچنان در قدرت است

فارس نوشت:

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: علیرغم اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی، همسر وی همچنان در حلقه قدرت در خاندان کیم باقی مانده است.
 به گزارش رویترز، علیرغم اعدام جانگ سونگ تائک شوهر عمه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، «کیم کیونگ هوی» همسر او همچنان از افراد بانفوذ قدرت در این کشور است و در حلقه قدرت باقی مانده است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی شب گذشته کیم کیونگ هوی دختر «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی و خواهر «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی را به عنوان یکی از اعضای «کمیته بزرگداشت» حزب کارگران این کشور منصوب کرد.

جانگ سونگ تائک همسر خانم هوی هفته گذشته تنها چند روز بعد از کنار گذاشته شدن از قدرت به اتهام اقدام برای براندازی علیه حکومت اعدام شد.

جانگ سونگ بعد از کیم حونگ اون نفر دوم قدرت در این کشور بود و طبق گزارش‌ها مرد در سایه قدرت در کره شمالی محسوب می‌شد و نفوذ بسیار زیادی داشت.

بر اساس گزارش رویترز، بعد از اعدام جانگ سونگ تائک سرنوشت و جایگاه همسرش در کره شمالی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده است که از خانم کیم هوی خواسته شده است که خود را برای برگزاری مراسم بزرگداشت یکی از اعضای کمیسیون مرکزی حزب آماده کند.

این انتصاب نشان می‌دهد که فعلا قرار نیست وی از حلقه نزدیکان رهبر کره شمالی کنار گذاشته شود.

52261

کد N15589

وبگردی