آفتاب

نماینده خرم‎آباد: سهم لرستان از بودجه عمومی سال آینده، 42 میلیارد تومان است

نماینده خرم‎آباد: سهم لرستان از بودجه عمومی سال آینده، 42 میلیارد تومان است

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات چندین طرح بزرگ در استان از طریق فاینانس مرتفع می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه لرستان، ایرج عبدی در جمع خبرنگاران افزود: لایحه‎ای که از طرف دولت تقدیم مجلس شده دارای محاسن خوبی است، یکی از آنها این است که بودجه واقعی و عملکردی است و احتمال می‎دهیم حتما تحقق یابد.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس درباره استعفای نمایندگان لرستان در مجلس یادآور شد: نمایندگان برخی استان‎ها به کاهش میزان 2 درصد بودجه عمومی معترض شدند که دولت آن را در بودجه 93 نادیده گرفته که به دنبال آن نامه‎ای به رئیس مجلس نوشتیم که اگر این مهم محقق نشود ماندن ما در مجلس برای حل مشکلات مردم بی‎نتیجه است و در این باره شورایی متشکل از نمایندگان تشکیل تا این مهم در بودجه 93 لحاظ شود.

وی بیان کرد: در ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه آمده دو درصد از درآمد بودجه عمومی به استان‎های محروم کشور اختصاص پیدا کند که این میزان در بودجه سال 93 اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان بوده اما متاسفانه دولت در قانون بودجه 93 این مقدار را به 600 میلیارد تومان کاهش داده است.

عبدی اظهارکرد: سهم لرستان از این اعتبار 600 میلیاردی بودجه عمومی 42 میلیارد تومان می‎شود در حالی که در صورت اختصاص 2 درصد بودجه عمومی که معادل چهار هزار میلیارد تومان است این رقم 200 میلیارد تومان می‎شود.

انتهای پیام

کد N14879

وبگردی