آفتاب

حسینی: اعضای 1+5 نسبت به اعمال تحریم آمریکا علیه ایران واکنش نشان دهند

حسینی: اعضای 1+5 نسبت به اعمال تحریم آمریکا علیه ایران واکنش نشان دهند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران گفت که سایر اعضای 1+5 باید نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان دهند.

فتح‌الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مواضع خود را به صورت شفاف اعلام کرد و دنیا هم دید که تیم مذاکره‌کننده ایران با صداقت پای کار آمدند اما امروز دست غربی‌ها برای دنیا و افکار عمومی رو شد که آنها پایبند به مذاکره نیستند و اعتقادی به این کار ندارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها اختیاری از خود ندارند بلکه اختیار آنها دست صهیونیست‌هاست، افکار عمومی جهان هم به این باور می‌رسند که غربی‌ها مقصر اصلی عقب‌نشینی از توافق هسته‌یی ایران و 1+5 هستند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس تاکید کرد: دنیا باور داشته باشد که جمهوری اسلامی به دنبال بمب اتم و سلاح خطرناک نیست، جایگاه جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران هم برای دنیا روشن است اما غربی‌ها از دشمن ما که اسرائیل است خط می‌گیرند، اگر هم بخواهند به این روند ادامه دهند ما به تایید افکار عمومی و تایید دنیا که نظاره‌گر این مذاکرات بودند به تکلیف‌مان عمل کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخورد تند و موضع‌گیری غلط غربی‌ها موجب عقب‌نشینی جمهوری اسلامی ایران از حقوق هسته‌یی ایران در چارچوب ان‌.پی‌.تی نخواهد شد، گفت: کشورهای دنیا باید به آمریکا بگویند که حرکتش غیرمعقول بوده است، خیانت کرده، به وعده‌هایش عمل نکرده و از اسرائیل خط گرفته است، همان‌طور که روسیه چنین اظهارنظری را در مورد تحریم اخیر آمریکا علیه ایران داشت.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه سایر اعضای 1+5 باید نسبت به اقدام اخیر آمریکا واکنش نشان دهند، تصریح کرد: این اقدام آمریکا آبروی آنها را می‌برد زیرا آنها پای میز مذاکره آمدند اما حالا این خودشان هستند که مذاکره را قبول ندارند، دنیا هم باور دارد که ایران با صداقت پای کار آمده اما این غربی‌ها بودند که از توافق عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام

کد N14877

وبگردی