آفتاب
در پی درخواست همکاری‌های مشترک خودروسازان خارجی،

گروسی: توسعه همکاری‌های خودرویی با هدف توانمندسازی خودروسازان داخلی انجام شود

گروسی: توسعه همکاری‌های خودرویی با هدف توانمندسازی خودروسازان داخلی انجام شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار همکاری با خودروسازان مطرح جهان ازجمله خودروسازان چینی شد و افزود: باید با خودروسازانی همکاری کنیم که فناوری صنعت خودروی کشور را ارتقاء دهند.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار همکاری با خودروسازان مطرح جهان ازجمله خودروسازان چینی شد و افزود: باید با خودروسازانی همکاری کنیم که فناوری صنعت خودروی کشور را ارتقاء دهند.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت: با تعدیل فضای منفی بین‌الملل باید با برندها و خودروسازانی کار کنیم که برایمان صرفه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم شهریار رابطه شرکت پژو و رنو فرانسه با خودروسازان ایرانی را یک سویه دانست و افزود: رابطه یک جانبه خودروسازان فرانسه با ایران خودرو و سایپا موجب تولید خودروهای 4 سیلندر با مصرف سوخت خودروهای 8 و 12 سیلندر شد. خودروهای 2400 سی سی و بالاتر در حد پژوه 405 بنزین نمی‌سوزانند یا مثلا خودروی زانتیا که با قیمت‌های گزاف به ایرانیان فروخته شد به دلیل مصرف سوخت بالا در کشورهای توسعه یافته مشتری نداشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار بهبود کیفی تولیدات داخلی با نگاه به بازارهای صادراتی شد و افزود: مردان صنعت خودروی کشور از شرایط جدید استفاده کرده و با استفاده مناسب از مزیت و موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه، به کشورهای ما در حوزه تولید و صادرات خودرو تبدیل کنند.

وی از استقبال خودروسازان آلمانی و چینی با خودروسازان ایرانی خبر داد و افزود: خودروسازان کشور از نظر قوای محرکه و قطعه‌سازی و تولید موتور قوی‌ ولی در تولید پلت فرم ضعیفند . بنابراین می‌توان با همکاری مشترک با خودروسازان مثلا چینی تولید پلت فرم را به آنان سپرد و کیفیت خودروهای داخلی را افز ایش دهیم. در این صورت کیفیت خودروهای ایرانی هم طراز خودروهای اروپایی و قیمت‌ آن هم طراز خودروهای چینی خواهد بود.

نماینده مردم شهریار چین را در صدر قدرت‌های تولید خودروهای جهانی دانست و افزود: خودروسازان چینی سالی 19.5 میلیون خودرو تولید می‌کنند. طراحی پلت فر م‌های متنوع توسط مهندسان چینی کمک خوبی برای همکاری مشترک خودروسازان ایرانی و چینی است.

گروسی هم‌افزایی خودروسازان کشور با خودروسازان آسیایی را به صرفه‌تر از همکاری با خودروسازان اروپایی دانست و افزود: آلمان و فرانسه همواره خودروهای خارج از رده خود را به کشورهای جهان سوم از جمله ایران صادر می‌کنند. هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که به جای تولید خودروهای فناوری بالا، خودروهای از رده خارج ، با مصرف سوخت بسیار بالا و بی‌کیفیت از اروپا وارد شوند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرارداد همکاری‌ ایران خودرو و پژو را یک سویه و به نفع پژو دانست و تصریح کرد: سایپا و ایران خودرو حتی اجازه اعمال کوچکترین تغییری در پژو 405 و زانتیا نداشتند اما خودروهای سمند و تیبا این چنین نیستند بنابراین تولید خودروهای مشترک با کشورهای آسیایی و اروپایی باید با رویکرد توانمندسازی صنعت خودروسازی کشور انجام شود.

انتهای پیام

کد N14863

وبگردی