آفتاب
در ترکیه؛

مقامات آمریکا با سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری دیدار می کنند

مقامات آمریکا با سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری دیدار می کنند

ترکیه در روزهای آتی میزبان نشستی میان مقامات آمریکایی و فرماندهان تکفیری حاضر در سوریه در مورد روشن شدن وضعیت کمک های واشنگتن به این گروه های تروریستی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری که اخیرا کنترل بخشی را که در اختیار گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه بود در اختیار گرفته اند قرار است ظرف روزهای آتی دیداری را با مقامات آمریکایی در ترکیه برگزار کنند.

این دیدار در پی اعلام آمریکا مبنی بر متوقف شدن ارسال کمک به شورشیان سوری در پی این درگیری میان گروه های شورشی سوری برگزار می شود.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، برقراری تماس بین آمریکا و گروه های افراطی شورشیان سوری نشان می دهد که این گروه های افراطی تا چه حد ارتش آزاد سوریه را که غرب و کشورهای عربی قصد به قدرت رساندن آنها را در سوریه داشتند تحت الشعاع قرار داده است.

احتمال می رود در این دیدار صحبت هایی نیز در خصوص راهبرد آتی این گروه های افراطی که عمدتا از نیروهای القاعده تشکیل شده اند انجام شود، اما با این وجود رهبران این گروه های تروریستی بیشتر خواهان روشن شدن این مطلب هستند که آیا آمریکا از آنها حمایت تسلیحاتی خواهد کرد یا خیر.

این گروه های تکفیری که در ماه گذشته میلادی به یکدیگر پیوسته و تشکیل گروهی به نام جبهه اسلامی را داده اند تروریست های هستند که از شش گروه اصلی تشکیل شده اند در هفته گذشته کنترل انبار سلاحی را که در اختیار ارتش آزاد بود در اختیار گرفتند.

آمریکا مدعی است که کمک های ارسالی این کشور به شورشیان سوری غیر کشنده است، اما گزارش های متعددی در رسانه های غربی منتشر شده که حکایت از موشک های زمین به هوا و موشک های ضد تانک از سوی ایالات متحده به این گروه های شورشی دارد.

 

 

کد N14540

وبگردی