آفتاب

وزیر دفاع پرتاب موفقیت آمیز كاوشگر پژوهش را تبریك گفت

وزیر دفاع پرتاب موفقیت آمیز كاوشگر پژوهش را تبریك گفت

در پرتاب قبلی، مزایا و معایب کاوشگر مورد بررسی قرار گرفت و در این ارتباط به منظور بالا بردن قابلیت‌های کاوشگر، تغییراتی در محفظه نگهداری موجود زنده و پرتاب‌کننده آن اعمال شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پرتاب موفقیت‌آمیز کاوشگر پژوهش به فضا را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در حاشیه مراسم رونمایی از 12 محصول بومی فناورانه در حوزه سایبری، درباره پرتاب موفقیت‌آمیز کاوشگر پژوهش گفت: دانشمندان و متخصصان فضایی کشور از چند سال قبل برنامه‌هایی را برای فرستادن موجودات زنده به فضا، طراحی و اجرا کردند و در این راستا در سال گذشته موجود زنده میمون با کاوشگر پیشگام به فضا پرتاب و بازیابی شد.

وی در ادامه اظهار کرد:در پرتاب قبلی، مزایا و معایب کاوشگر مورد بررسی قرار گرفت و در این ارتباط به منظور بالا بردن قابلیت‌های کاوشگر، تغییراتی در محفظه نگهداری موجود زنده و پرتاب‌کننده آن اعمال شد.

وزیر دفاع در پایان گفت: بحمدالله این اقدامات با پرتاب موفقیت‌آمیز کاوشگر پژوهش که موجود زنده میمون با نام فرگام را به فضا پرتاب و بازیابی کرد، به ثمر نشست.

کد N14406

وبگردی