آفتاب

افزایش همکاریهای امنیتی و تجاری دهلی نو و کابل/ انفجار قوی در لغمان و ننگرهار

افزایش همکاریهای امنیتی و تجاری دهلی نو و کابل/ انفجار قوی در لغمان و ننگرهار

انفجار قوی در ولایت لغمان و ننگرهار، کشته و زخمی شدن 11 نفر و افزایش همکاریهای امنیتی و تجاری دهلی نو و کابل از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که پنج نظامی افغانی بر اثر انفجار بمب در منطقه سنگین در ولایت هلمند در جنوب این کشور کشته شده و سه سرباز دیگر بر اثر انفجار در ولایت اروزگان جان خود را از دست دادند.

خبر دیگر اینکه حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان و مانموهان سینگ نخست وزیر هند در دیداری در دهلی نو علاوه بر گفتگو درباره اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی افغانستان و روند انتقال مسئولیت‌ های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان از گسترش همکاریهای امنیتی و نظامی میان دو کشور و همچنین همکاری با دیگر کشورهای آسیایی خبر دادند.

کرزای در سفر چهار روزه به هند که از پنجشنبه گذشته آغاز شد با نخست ‎وزیر، وزیر امور خارجه و بازرگانان هندی دیدار کرد و دو طرف قول افزایش همکاریها با ایران را برای احداث راههای جدید بازرگانی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به افغانستان دادند.

سینگ در این دیدار ضمن ابراز حمایت از پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی افغانستان و اجرای پروژه‎ های بازسازی در این کشور گفت: مردم و دولت افغانستان توانایی ایجاد کشوری متحد و با ثبات را داشته و می توانند در تامین صلح و رفاه منطقه‎ نیز نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

خبر دیگر اینکه یک انفجار قوی ولایت لغمان در شرق افغانستان را لرزاند و اگرچه هنوز گزارشی درباره آمار تلفات منتشر نشده اما نگرانی های بسیاری در این باره وجود دارد.

همچنین مقامات افغانی اعلام کردند که در پی انفجار انتحاری در منطقه تورخم در ولایت ننگرهار در مرز با پاکستان سه پرسنل سازمان اطلاعاتی این کشور زخمی شدند.

کد N14317

وبگردی