آفتاب

ائتلاف بزرگ آلمان شکل گرفت/ تبریک مرکل به رهبران SPD

ائتلاف بزرگ آلمان شکل گرفت/ تبریک مرکل به رهبران SPD

در نشست امروز حزب سوسیال دموکرات آلمان، اعضای این حزب با 76 درصد آرا موافقت خود را با ائتلاف با حزب مرکل برای تشکیل دولت جدید اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، با رای موافق حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) گام نهایی برای تشکیل "ائتلاف بزرگ" برداشته شد. "باربارا هندریکس" از مقامات SPD با اعلام این مطلب از رای مثبت اکثریت اعضای این حزب به ائتلاف موسوم به قرمز-سیاه خبر داد.

در این رای گیری که با حضور رهبران حزب از جمله "زیگمار گابریل" برگزار شد از مجموع 474 هزار و 820 عضو حزب، 369 هزار و 680 نفر در رای گیری شرکت کردند و در نهایت تواهمنامه تشکیل ائتلاف با احزاب مسیحی با 76 درصد آرا تصویب شد.

در همین رابطه "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان ضمن تبریک به حزب SPD از آغاز فصل جدیدی در همکاری دو حزب ابراز خرسندی کرد. همچنین گابریل رهبر SPD گفت از این تصمیم حزبش احساس غرور می کند. گابریل گفت طی 36 سال فعالیتش در SPD شاهد این میزان مشارکت سیاسی در این حزب نبوده است. وی در تمجید از هم حزبی هایش افزود: ما نه تنها قدیمی ترین بلکه مدرن ترین حزب آلمان هستیم.

به این ترتیب یک بار دیگر در تاریخ سیاسی آلمان ائتلاف احزاب بزرگ دست راستی و دست چپی که اصطلاحا از آن به عنوان "ائتلاف بزرگ" یاد می شود، اتفاق می افتد. گفتنی است در کابینه جدید مرکل، شش وزارتخانه از جمله وزارت خارجه به حزب سوسیال دموکرات اختصاص می یابد.

کد N14184

وبگردی