آفتاب

تحویل مرکز توانبخشی جسمانی صلیب سرخ به مردم کشمیر

تحویل مرکز توانبخشی جسمانی صلیب سرخ به مردم کشمیر

بر اساس مصوبه‌ شورای قانون‌گذاری کشمیرِ مرکز توانبخشی جسمانی مظفرآباد که توسط کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ راه اندازی شده، تحت کنترل پاکستان به یک نهاد خودگردان تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در اسلام‌آباد، شش سال پس از راه‌اندازی مرکز توانبخشی جسمانی مظفرآباد توسط کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، این مرکز بر اساس مصوبه‌ شورای قانون‌گذاری کشمیرِ تحت کنترل پاکستان به یک نهاد خودگردان تبدیل می‌شود. این مرکز همچنان تحت نظارت هیئت مدیره‌ خود، به کسانی که در اثر مین، بمب، بیماری، بلایای طبیعی و دیگر حوادث دچار ناتوانی جسمانی شده‌اند خدمات ارائه خواهد کرد.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ نیز به ارائه‌ کمک‌های مالی و فنی خود به این مرکز ادامه خواهد داد. سردار "یعقوب خان" رئیس منطقه‌ کشمیر تحت کنترل پاکستان در مراسم تحویل این مرکز از کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به خاطر خدمات طولانی‌مدتی که به مردم کشمیر ارائه کرده است، قدردانی کرد.

وی گفت: مرکز توانبخشی جسمانی مظفرآباد یک هدیه‌ ارزشمند از سوی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به مردم کشمیر است. دولت هم حمایت‌های لازم را از این مرکز به عمل خواهد آورد تا ادامه‌ ارائه‌ خدمات توانبخشی جسمانی به افراد ناتوان تضمین شود. یعقوب خان همچنین از زحمات بی‌شائبه‌ کارکنان این مرکز در طول سالیان برای کمک به افراد ناتوان قدردانی کرد و آنها را به ادامه راهی که در پیش گرفته‌اند تشویق کرد.

مرکز توانبخشی جسمانی مظفرآباد در سال 2007 میلادی توسط کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ راه‌اندازی شد. در ابتدا هدف از تأسیس این مرکز کمک به زلزله‌زدگان کشمیر تحت کنترل پاکستان و خیبرپختونخواه بود. از زمان تأسیس، این مرکز به بیش از 26هزار فرد دچار معلولیت جسمانی از سراسر پاکستان اعضای مصنوعی و خدمات فیزیوتراپی ارائه کرده است.

این مرکز همچنین به بیمارانی که دچار قطع عضو هستند نیز ابزارهای حمایتی و وسائل کمک‌حرکتی مانند عصای زیر بغل، واکر و صندلی‌های چرخ‌داری ارائه می‌دهد که برای برآورده کردن نیازهای فردی بیماران طراحی شده‌اند و همچنین آموزش‌های لازم برای استفاده از این وسائل را برای آنان فراهم می‌کند.

"آنتونی دونکان دالزیل" رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در جنوب آسیا که در جریان یک بازدید کاری در پاکستان به سر می‌برد گفت: کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به تعهد خود برای برپا کردن و راه‌اندازی این مرکز عمل کرده و آن را به مردم این منطقه تحویل می‌دهد. این مرکز نه تنها خدمات توانبخشی جسمانی ارائه می‌دهد، بلکه نمادی از روابط مستحکم موجود بین کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و مردم پاکستان است.

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که از دیگر مراکز توانبخشی جسمانی در سراسر پاکستان هم پشتیبانی می‌کند، برای بیش از 30 سال است که در افزون بر 40 کشور جهان خدمات توانبخشی جسمانی ارائه می‌ کند.

کد N14107

وبگردی