آفتاب
حجت الاسلام احمدی:

دور جدید تحریم های آمریکا خلاف توافق صورت گرفته در ژنو است

دور جدید تحریم های آمریکا خلاف توافق صورت گرفته در ژنو است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، از تحریم های جدید مطرح شده آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت: اعمال این تحریم ها، خلاف توافقات صورت گرفته در ژنو است.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حالی آمریکا از تحریم های جدید علیه ایران سخن می گوید که این مسئله کاملا بر خلاف توافق صورت گرفته میان کشورمان و گروه 1+5 است.

وی افزود: آمریکا امروز به بی اعتمادترین کشور جهان تبدیل شده است و عدم ثبات رفتار و گفتار این کشور زمینه های افزایش بی اعتمادی را ایجاد کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد:  توافق شش ماهه صورت گرفته در واقع سنگ محکی برای راستی آزمایی گفتار و رفتار و صداقت طرفین بود که به نظر می رسد آمریکا در نشان دادن این مسئله با مشکل اساسی روبرو است.

این نماینده مجلس اعمال تحریم های جدید علیه ایران را باعث خدشه دار شدن روح توافقات ژنو عنوان کرد و افزود: این تحریم ها در صورت اجرایی شدن اصل توافق را دچار مشکل خواهد کرد و عملا آن را بی نتیجه می کند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان ساخت: به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ملت ایران و کاهش تحریم ها دو مسئله ای بوده که طرفین مذاکره بر سر آن به توافق دست یافته اند ولی اینکه آمریکا از اعمال تحریم های جدید به جای کاهش آن ها خبر می دهد با نتیجه مذاکرات ژنو کاملا در تضاد است.

وی با تاکید بر اینکه ایران تحت هیچ شرایطی از حق مسلم خود که داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای است دست بر نخواهد داشت و آن را هم جز برای مصارف صلح آمیز و پیشرفت خود نمی خواهد، این مسئله ایست که بارها توسط مقامات کشور اعلام و رهبری معظم انقلاب نیز بر این مسئله تاکید داشته اند.

احمدی در پایان به آمریکا توصیه کرد دست از اقدامات اینچنینی که تنها به بی اعتمادی منجر می شود، برداشته و نسبت به توافق صورت گرفته در ژنو که خودشان آن پای توافق نامه را امضا کرده اند، متعهد باشند.

کد N14100

وبگردی