آفتاب
امیراسماعیلی در نشست خبری:

پروژه جدید قدرت تصمیم سازی پدافند هوایی را چندین برابر می کند/ نصب رادار آرش تاپایان هفته 

پروژه جدید قدرت تصمیم سازی پدافند هوایی را چندین برابر می کند/ نصب رادار آرش تاپایان هفته 

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء با اعلام خبر تکمیل پروژه بومی پیامبر اعظم در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: با این پروژه که مراحل نهایی آن در حال تکمیل است قدرت و توانمندی تصمیم سازی و تصمیم گیری در شبکه پدافند چندین برابر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در نشست خبری که امروز در ستاد فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء برگزار شد با اشاره به نصب سامانه راصد 32 گفت: این سامانه از 10 شهریور سال گذشته به تعداد قابل توجه و مکفی به تمام مراکز حساس، حیاتی و هسته ای و معابر ورودی حساس نصب شده تا اطلاعات مکشوفه را به مرکز فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی اعم از سمت، سرعت و اطراف پروازی را به مرکز مخابره کند.

امیر اسماعیلی به خبر مهم امروز خود اشاره کرد و گفت: خبر بزرگ ما بومی سازی شبکه فرماندهی و کنترل هوایی بود که این اقدام با سه راس مثلث دانشگاه، وزارت دفاع و افسران پدافند هوایی به سرانجام رسیده و بیش از 85 تا 90 درصد پروژه بومی پیامبر اعظم تکمیل شده است.

وی ادامه داد: اس او سی یا پروژه پیامبر اعظم این امکان را به پدافند هوایی خاتم الانبیاء می دهد تا اطلاعات را به صورت توزیع شده در سراسر کشور تقسیم کند و هیچ گاه متکی به مرکز فرماندهی نباشد و از هر نقطه ای قابلیت اداره صحنه را دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه این پروژه در مراحل نهایی اش به سر می برد، افزود: تکمیل این پروژه قدرت و توانمندی تصمیم سازی و تصمیم گیری را در شبکه پدافند هوایی کشور چندین برابر می کند.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ردیف بودجه ارتش در لایحه پیشنهادی دولت 50 درصد افزایش داشته و این افزایش چه تاثیری بر توانمندی دفاعی کشور خواهد داشت، گفت: قطعا تمام بودجه سال 93 کشور در تمام زمینه ها ارتقا دارد و این ارتقای بودجه چندین مسئله را مشخص می کند و آن اینکه ثابت کرده هر چقدر بودجه واعتبارات در اختیار داشته باشیم می توانیم توانمندیهای بیشتری را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: از طرفی قرارگاه پدافند هوایی در صدر لبه جلویی دفاع در برابر تهدیدات است و پدافند هوایی در اولویت است هر چند ما خودمان را با این گونه مسائل همسان می کنیم و به اندازه ای که بودجه در اختیار ما قرار می گیرد بیشتر از آن آمادگی و توان رزمی را بالا می بریم.

امیر اسماعیلی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نحوه جذب دانشجو در دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی به چه شکلی است، گفت: مثل تمامی دانشگاهها اعلام رسمی و از سرتاسر کشور دانشجو جذب می کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره ویژگی های سامانه راداری آرش که در چند روز اخیر رونمایی شد، گفت: در پدافند هوایی باید از طیف های متعدد فرکانسی استفاده کنیم و با این روش کشف خیلی از اهداف میسر نبود اما با رادار آرش در طیف اچ اف، یو اچ اف و وی اچ اف به تکنولوژی کشف اهداف ریزپرنده رسیدیم که به راحتی می تواند به برخی از هواپیماهای پنهان کار اخطار دهد.

فرمانده قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما در مورد اظهارنظر برخی از افراد غیر متخصص در مورد مسائل نظامی گفت: من هیچ وقت جرات نمی کنم میکروفن شما خبرنگاران را بگیرم چون تخصص لازم را ندارم البته این مسئله را در کشور ما خیلی ها می دانند و این کارها را نمی کنند.

اسماعیلی در خصوص جدیدترین سامانه‌های راداری گفت: رادار برد بلند «آرش» تا پایان هفته در یکی از سایتهای کشور مستقر می شود.

وی همچنین اظهار داشت: سامانه موشکی برد بلند اس200 به موشک صیاد2 مجهز شده است.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین با بیان اینکه سامانه شبکه کنترل فرماندهی پیامبر اعظم مراحل پایانی خود را طی می کند، تصریح کرد: سامانه توپخانه صافات1 نیز برای مقابله با موشک های کروز مجهز به سیستم الکترواوپتیک تولید و مستقر شده است.

اسماعیلی از نصب و شلیک موفق موشک ارتقایافته شلمچه از روی سامانه مرصاد 2 علیه هدف پهپادی خبر داد و گفت: این آزمایش در هفته‌های اخیر صورت گرفته و مرصاد2 هم اکنون در اقصی نقاط کشور مستقر است.
 
ادامه دارد.
کد N13948

وبگردی