آفتاب

توافق صلح خاورمیانه تا ماه آوریل نهایی می‌شود

توافق صلح خاورمیانه تا ماه آوریل نهایی می‌شود

ایسنا نوشت:

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی اسیران فلسطینی را اواخر ماه دسامبر آزاد می‌کند پیش بینی کرد که فلسطین و اسرائیل تا پایان آوریل آتی به توافق نهایی برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا در پایان سفرش به منطقه اعلام کرد که به احتمال زیاد هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی تا پایان آوریل آتی به توافق کامل برای صلح برسند.

وی خاطرنشان کرد: دو طرف همچنان به مذاکرات براساس جدول زمانی مشخص شده جهت رسیدن به توافق صلح پایبند هستند.

کری همچنین افزود: دو طرف فلسطین و اسرائیل در مذاکراتشان مسائل اصلی را که ریشه درگیری‌های اسرائیل و فلسطین در 10 سال گذشته است، مورد بررسی قرار می‌دهند و به احتمال زیاد به زودی به توافق نهایی دست یابند.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه امیدوار است چنانکه برنامه‌ریزی شده دو طرف به توافق نهایی در خصوص مشکلاتشان دست یابند گفت: صلح میان اسرائیل و فلسطین باید در بردارنده منافع زیادی برای دو طرف و کشورهای منطقه باشد.

کری همچنین در پایان دیدارش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دو طرف به حضور بر میز مذاکرات در زمان باقیمانده از جدول زمانی مشخص شده پایبندند.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد که جان کری تاکید کرده است که اسرائیل در تاریخ 29 دسامبر جاری(8 دی) اسیران فلسطینی را آزاد می‌کند.

کری در میان جمعی از خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر از هیچ گونه تغییری در جدول زمانی مشخص شده و تعهدات صورت گرفته صحبت نمی‌کنیم و قرار است گروه بعدی زندانیان فلسطینی در 29 دسامبر(8 دی) آزاد شوند و در همان زمان آزاد خواهند شد.

رژیم صهیونیستی از 104 اسیر فلسطینی که برای آزادی آن‌ها متعهد شده بود تقریبا نیمی از این تعداد را آزاد کرده است. علاوه بر این پیشتر محمود عباس اعلام کرد با طرح پیشنهادی آمریکا برای باقیماندن نیروهای نظامی اسرائیل در غور اردن مخالف است.

5252

کد N13899

وبگردی