آفتاب
با تمجید از روند امحای سلاحهای شیمیایی سوریه؛

بان کی مون خواستار تحریم عاملان استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه شد

بان کی مون خواستار تحریم عاملان استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه شد

دبیر کل سازمان ملل متحد در اظهاراتی با محکوم کردن استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه خواستار تحریم عاملان استفاده از این تسلیحات از سوی جامعه جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "بان کی مون" شب گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان این موضوع در ادامه گفت : من به شدت استفاده از تسلیحات شیمیایی را در سوریه که تهدیدی علیه ارزش های جهانی بشریت است محکوم می کنم.

این اظهارات بان کی مون، در پی گزارش روز پنجشنبه سازمان ملل که اعلام کرده بود تا پیش از موافقت دولت سوریه برای منهدم کردن تسلیحات شیمیایی، در پنج نقطه از این کشور از این نوع تسلیحات استفاده شده بود، انجام شد.

هر چند سازمان ملل هنوز عاملان استفاده از این تسلیحات را معرفی نکرده، اما در گذشته تصاویر اخبار متعددی درباره استفاده گروه های تروریستی از تسلحیات شیمیایی منتشر شده است. 

دبیر کل سازمان ملل در ادامه افزود : جامعه بین الملل مسئولیت سیاسی و اخلاقی برای برخورد با عاملان استفاده از این نوع تسلیحات دارد. جامعه بین الملل همچنین اطمینان می دهد که تسلیحات شیمیایی هر گز به عنوان یک ابزار جنگی به رسمیت شناخته نمی شود .

بان کی مون همچنین از پیشرفت های حاصل شده در امر انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه تمجید کرد.

 

 

کد N13723

وبگردی