آفتاب

آقای افشاگر ممکن است عفو شود

آقای افشاگر ممکن است عفو شود

خبرگزاری فارس:

یک مقام آژانس امنیت ملی آمریکا گفت موافق است اسنودن در قبال برخورداری از عفو، مابقی اسنادی که از جاسوسی‌های آمریکا در دست دارد را تحویل دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی‌بی‌ای نیوز گزارش داده که برخی از مقامات آژانس امنیت ملی به دنبال آن هستند تا با عفو ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا وی را از افشاگری‌های بیشتر باز دارند.

ریک لگت، فردی که مدیر آژانس امنیت ملی وی را به ریاست کارگروه ویژه پیشگیری از افشاگری‌هایی مانند اسنودن منصوب کرده در مصاحبه با این شبکه خبری گفته که انجام این معامله با اسنودن را به نفع آمریکا می‌داند.

وی گفت: «اما من به تضمین نیاز دارم که بدانم وی ما بقی اطلاعاتی که در دست دارد را تحویل می‌دهد؛ و چیزی که من برای این تضمین نیاز دارم تنها یک اظهارنظر نیست.»

علی‌رغم این، وی گفته همه مدیران آژانس امنیت ملی با اینکه با اسنودن معامله‌ای انجام شود و او در ازای اعطای عفو مابقی مدارک را تحویل دهد، موافق نیستند.

ادوارد اسنودن فاش کننده اطلاعات و از پیمانکاران سابق آژانس امنیت ملی اسنادی را در مورد برنامه جمع آوری اطلاعات تلفنی توسط آژانس در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

در پی تصمیم دولت آمریکا به بازداشت و محاکمه آقای اسنودن، او به روسیه رفت و توانست از دولت آن کشور پناهندگی بگیرد.

4949

کد N13600

وبگردی