آفتاب
در بیانیه ای مطرح شد؛

انتقاد تجمع احزاب از میشل سلیمان/ تاکید بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در لبنان

انتقاد تجمع احزاب از میشل سلیمان/ تاکید بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در لبنان

تشکل موسوم به تجمع احزاب و شخصیتهای ملی لبنان در بیانیه ای با انتقاد از رویکرد رئیس جمهوری لبنان، بر ضرورت تشکیل دولت وفاق ملی فراگیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، تجمع احزاب و نیروها و شخصیتهای ملی لبنان خاطر نشان کرد میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان از طریق مواضع  اخیرش ثابت کرد که رئیس جمهوری بی طرف و توافقی که از طریق بیانیه بعبدا ادعا و تبلیغ می شد، نیست.

این تجمع اعلام کرد سلیمان بیانیه بعبدا را به شیوه ای طراحی کرد تا معادله ارتش، مردم و مقاومت ذکر نشود، مقاومتی که سرزمین اشغال شده را آغاز کرد و از لبنان در برابر تجاوز صهیونیستی حمایت کرد.

احزاب و گروههای لبنانی در این بیانیه تاکید کردند مقابله با چالشهای قانونی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی تنها از طریق دولت فراگیر امکان دارد.

این بیانیه دولت تک حزبی را که جریان 14 مارس به دنبال تشکیل آن برای قبضه کردن حکومت است، دولتی دانست که فقط به منافع دولتهای منطقه ای حامی آنها فکر کند و می خواهد از لبنان به عنوان برگ برنده ای برای جبران شکستهای خود در سوریه استفاده کند.

در این بیانیه آمده است مواضع اخیر جریان 14 مارس درباره تشکیل دولت و تمدید دوره ریاست جمهوری فعلی، صرفا توهم و رویایی است که این گروهها به آن برای محقق شدن طرحهای خاص خود به دور از منافع ملی چشم دوخته اند.
این احزاب بر ضرورت تشکیل دولت وفاق ملی با حضور همه گروهها بر اساس وزن و جایگاه مردمی و پارلمانی تاکید کردند.

کد N13494

وبگردی