آفتاب

واشنگتن پست: آمریکایی ناپدید شده در ایران مامور سیا بود

واشنگتن پست: آمریکایی ناپدید شده در ایران مامور سیا بود

تسنیم نوشت:

رسانه های آمریکایی فاش ساختند، یک شهروند این کشور که ۶ سال پیش در ایران ناپدید شد مامور سازمان جاسوسی سیا بوده است. روزنامه واشنگتن پست فاش کرد یک شهروند آمریکایی که  از 6 سال پیش در ایران مفقود شده برای سازمان جاسوسی آمریکا کار می‌کرده است .

روزنامه  واشنگتن پست در گزارش مفصلی از ارتباط وی با سازمان جاسوسی آمریکا پرده برداشت و اعلام کرد رابرت لوینسون، مامور بازنشسته اف بی آی،  از سوی چند مامور سیا برای جمع آوری اطلاعات در سال 2007 به جزیره کیش اعزام شده بود.

به گزارش این روزنامه پس از ناپدید شدن وی، مقامات سازمان سیا و اف بی آی در نشست محرمانه ای به نمایندگان کنگره اعلام کردند لوینسون ارتباط خود را با این سازمان ها قطع کرده است و سفر وی به ایران برای انجام ماموریت های سیا نبود. اما چند ماه بعد از ناپدید شدن لوینسون، مدارک و ایمل هایی به دست آمد که از ارتباط وی با برخی مقامات سیا پرده برداشت که فراتر از مسئولیت خود این طرح را برنامه‌ریزی کرده بودند. بر همین اساس مدیران سازمان سیا 10 نفر از مامورین خود در این ارتباط را اخراج کردند.  مقامات ارشد امریکا همچنین می گویند،ایرانیان تقریبا به طور قطع از همکاری لوینسون با سازمان سیا خبر داشتند.

آخرین بار 3 سال پیش تصاویری از لوینسون منتشر شد که وی را در مکانی نامعلوم نشان می‌داد. یک مقام فاش ساخت که سازمان سیا در نهایت به خاطر این اهمال به همسر لوینسون مبلغ 2 و نیم میلیون دلار غرامت داده است.

جمهوری اسلامی ایران هرگونه اطلاع درباره این فرد را رد کرده است.

219 27

 

 

کد N13444

وبگردی