آفتاب

سفر هیات پارلمان اروپا به ایران برای دیدار با مقامات ایرانی

سفر هیات پارلمان اروپا به ایران برای دیدار با مقامات ایرانی

یک هیات متشکل از نمایندگان پارلمان اروپا روز جمعه آینده به ایران سفر می کند تا درباره از سرگیری روابط پارلمان اروپا با مجلس ایران و مسایل مربوط به حقوق بشر در این کشور، با مقام های ایرانی گفت وگو کند

یک هیات متشکل از نمایندگان پارلمان اروپا روز جمعه آینده به ایران سفر می کند تا درباره از سرگیری روابط پارلمان اروپا با مجلس ایران و مسایل مربوط به حقوق بشر در این کشور، با مقام های ایرانی گفت وگو کند.
فرانس پرس مدعی شد: هیات از ١٣ تا ١٧ دسامبر در ایران اقامت خواهد کرد و در این جریان علاوه از دیدار با نمایندگان مجلس و مقام های ایرانی، بگونه غیر رسمی با مخالفان دولت و فعالان حقوق بشر ایرانی نیز ملاقات خواهد کرد.
به گفته ایزابل دیوران، یک عضو این هیات، دیدار با نسرین ستوده، وکیل مدافع و جعفر پناهی، سینماگر ایران بخشی از برنامه های این هیات در ایران را تشکیل میدهد.
خانم دیوران به خبرگزاری فرانسه گفت هیات در این دیدار از« پیشرفتهای دولت ایران استقبال خواهد کرد اما در همین حال مسایل مورد اختلاف را نیز مطرح خواهد کرد.»
خبرگزاری فرانسه می نویسد در ترکیب این هیات نمایندگانی از گروه اکولوژیست های فنلاند، چپ آلمان، سوسیالیست های اتریش و یک نماینده لیبرال هلند شامل هستند.
در اواخر اکتبر گذشته، سه تن از نمایندگان سوسیالست پارلمان اروپا نیز طی یک سفر خصوصی به ایران رفته بودند.
کد N12870

وبگردی