آفتاب
زرگرپور:

وضعیت آلودگی هوای اصفهان نگران کننده است/ ارائه طرح 5 ماده ای احیای زاینده رود به شورای عالی آب

وضعیت آلودگی هوای اصفهان نگران کننده است/ ارائه طرح 5 ماده ای احیای زاینده رود به شورای عالی آب

اصفهان – خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوای اصفهان نگران کننده است و بر این مبنا طرح جامع کاهش آلایندگی استان در حال تهیه است، گفت: همچنین طرح 5 ماده ای برای احیای زاینده رود و رفع مشکلات این حوضه آبریز به شورای عالی آب ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط طبیعی 200 میلیون مترمکعب و در خشکسالی 600 میلیون مترمکعب کسری آب در زاینده رود داریم، اظهار داشت: وارد هفتمین سال خشکسالی در اصفهان شده ایم و این در حالی است که پیش از این هر 5 سال یک بار سه سال خشکسالی داشته ایم اما اکنون همه محاسبات ما به هم ریخته است.

وی افزود: برای رفع این مشکل تجربه 30 ساله خود را جمع و در طرحی 5 ماده ای برای احیای رودخانه زاینده رود به شورای عالی آب ارائه کرده ایم که امیدواریم این طرح مورد تایید قرار بگیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بلوغ سیاسی مردم اصفهان با شهرهای دیگر متفاوت است، تصریح کرد: بر این مبنا مردم و مسئولان اصفهان حرف خود را درباره مشکلات شهرشان با فریاد و غوغای بیهوده بیان نمی کنند بلکه برای این مسئله راهکارهای منطقی می اندیشند.

وی ادامه داد: طرح احیای زاینده رود در فضایی معقول و به دور از تشنج به نتیجه می رسد و هدف این طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود است که منافع تمام استان های همجوار را تامین می کند.

ابقاء مدیران استان در گرو کسب 4 شاخصه

زرگرپور با اشاره به تغییر مدیریت ها در استان تاکید کرد: از ابتدا بر این نکته تاکید کردیم که چهار شاخصه اعتدال، مطالبه مردم، تخصص، کارایی و تعامل را  برای مدیران اصفهان مدنظر داریم و هر مدیری که دارای این صفات باشد در کار خود ابقاء می شود.

وی با اشاره به رفع مشکلات مصلی و میدان نقش جهان نیز ابراز داشت: برای کامل کردن مصلی مشکل مالی نداریم چرا که سینما همایون جنب مصلی نیز متعلق به آن است و اگر تکمیل آن با جدیت پیگیری شود تا سال آینده به پایان می رسد.

استاندار اصفهان ادامه داد: مصوبه ای از هر دو هیئت امنای این مصلی دریافت کرده ایم که به استاندار اجازه فروش سینما همایون جنب مصلی و انجام پروژه را بدهند که این مسئله را قبول کردند.

وی ورزشگاه نقش جهان را دارای مشکلات عدیده دانست و اضافه کرد: یکی از این مشکلات، مسئله معارضان زمین است که برای رفع این مشکل تفاهم نامه ای با شهرداری امضا کردیم که 200تا 300 هکتار زمین به شهرداری بدهیم و شهردار نیز مشکل معارضان را حل کند.

بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان در آینده نزدیک

زرگرپور ادامه داد: همچنین از آقای تاج خواسته ایم که هیئت کارشناسی از لیگ، برای اعلام حداقل نیازهای این ورزشگاه بفرستد و سپس با توجه به تفاهم نامه با فولاد مبارکه در این زمینه ظرف چند ماه آینده امیدواریم فاز اول این ورزشگاه به بهره برداری برسد و در ادامه نیز فاز 2 پیگیری می شود.

وی با اشاره به تعطیلی چایخانه های بدون مجوز نیز بیان داشت: مطابق صحبت دادستان اصفهان بسیاری از چایخانه های اصفهان مجوز ندارند که به آنها فرصت محدودی برای کسب مجوز داده می شود و در غیر این صورت پلمب می شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مطابق قانون کشیدن قلیان در ملاءعام ممنوع است که البته تاکنون این قانون در کشور اجرایی نشده است، تصریح کرد: در فاز نخست این طرح هنوز تصمیمی درباره جمع آوری قلیان گرفته نشده است و در آینده در این زمینه تصمیم گیری می شود.

شورای اداری استان تعطیل نشده است

وی با اشاره به اینکه شورای اداری استان برخلاف انعکاس برخی رسانه ها تعطیل نشده است، ابراز داشت: تنها در برگزاری این شورا تغییراتی داده شده است بدین شکل که این جلسات با حداقل افراد مفید برای آن جلسه تشکیل می شود ضمن اینکه خبرنگاران نیز نمی توانند در تمام طول جلسه حضور داشته باشند بلکه سخنگوی جلسه در پایان، به مدت نیم ساعت نتیجه این جلسات را در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

تغییر مدیریت اوقاف از نخستین سفر وزیر ارشاد به اصفهان مطرح بود

زرگرپور با اشاره به مسئله تعویض مدیر اوقاف اصفهان و ابقای دوباره وی در سمت خود تصریح کرد: از نخستین سفر وزیر ارشاد به اصفهان مبحث تغییر و تحول در اوقاف مطرح بود که برخلاف نظر برخی رسانه ها رئیس اوقاف در جریان این مسئله بود.

وی ادامه داد: پس از گذشت یک ماه و نیم از سفر اولیه وزیر به اصفهان وی متوجه شد که تصمیمی برای تغییر مدیر اوقاف انجام نشده است و خودش برای انجام این تغییر دست به کار شد که البته در نهایت تفاهمات لازم در این زمینه صورت نگرفت و این تغییر تا تصمیم گیری نهایی مسئولان در تهران لغو شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان از ریختن فاضلاب زرین شهر به رودخانه نیز بیان داشت: نمی توان ریختن فاضلاب به یک رودخانه را امری منفی دانست چراکه رودخانه ها امکان خودپالایشی دارند.

طرح جامعی برای تصفیه فاضلاب در کشور نداریم

وی با اشاره به اینکه در بسیار از نقاط کشور طرح جامعی برای تصفیه فاضلاب نداریم، اضافه کرد: در این راستا قرار است کارخانه هایی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن پساب های فاضلاب را خریداری کنند تا ضمن کاهش مصرف آب تصمیمی درست نیز درباره تصفیه فاضلاب ها گرفته شود.

نرخ رسمی بیکاری استان اصفهان 13.8 درصد است

زرگرپور با اشاره به اینکه نرخ رسمی بیکاری در استان 13.8 درصد است، گفت: البته نرخ رسمی با غیر رسمی متفاوت است، برای رفع مشکلات شغلی، کمیته اشتغال فعال و برای رفع موانع سرمایه گذاری نیز با اتاق بازرگانی ز مشورت شده است تا راهکارهای خود در این زمینه را ارائه کند چرا که سرمایه های استان در حال خارج شدن از اصفهان است.

کد N12849

وبگردی