آفتاب

خلق پوستر ستایشگر زندگی به مناسبت سالروز تولد شاملو

خلق پوستر ستایشگر زندگی به مناسبت سالروز تولد شاملو

همشهری آنلاین: بهزاد شیشه‌گران هنرمند طراح، نقاش و گرافیست، به مناسبت هشتادوهشتمین سالروز تولد احمد شاملو، پوستری را با عنوان «ستایش‌گر زندگی» طراحی و منتشر کرد.

هنر > تجسمی- همشهری آنلاین:
بهزاد شیشه‌گران هنرمند طراح، نقاش و گرافیست، به مناسبت هشتادوهشتمین سالروز تولد احمد شاملو، پوستری را با عنوان «ستایش‌گر زندگی» طراحی و منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، شیشه‌گران درباره طراحی پوستر «ستایشگر زندگی» به مناسبت 88 سالگی احمد شاملو گفت: سال 1379 هنگامی که احمد شاملو درگذشت با نام و یاد او نمایشگاهی را در گالری برگ برپا کردم.

در آن نمایشگاه 45 پرتره از سال 70 تا 79 با شیوه‌ها و مواد مختلف کار شده بودند که برخی از پرتره‌ها را در زمان حیات شاملو و بیشتر پرتره ها را بعد از درگذشتش خلق کرده بودم و بعد در پوستر و کارت نمایشگاه اعلام کردم، عواید این نمایشگاه برای اهداف فرهنگی کانون نویسندگان ایران منظور شود.

وی با بیان این‌که ایده این فعالیت در زمینه خلق پرتره را از سال 1368 داشتم، تصریح کرد: از سال 1368 بدون هیچ حمایت و سفارشی پرتره‌های شخصیت‌های تاثیرگذار فرهنگی، سیاسی و ... موضوع کارهای من بوده است.

این پرتره «ستایشگر زندگی» از مجموعه نمایشگاه سال 1379 است.

در همان نمایشگاه دو تا از چهره‌های شاملو را با بهترین نوع چاپ آماده کردم و به همراه پوستر نمایشگاه در اختیار علاقه‌مندان حاضر قرار دادم.

این هنرمند با اشاره به روز 21 آذر سالروز تولد احمد شاملو، گفت: امروز این پوستر را برای 88امین سال تولد شاملو منتشر می‌کنم که هم در درگذشت‌اش و هم در تولدش بی تفاوت نبوده باشم.

شیشه‌گران درباره همزمانی زادروز احمد شاملو و برپایی نمایشگاه نقاشی‌هایش تاکید کرد: این تقارن و همزمانی موجب خوشحالی من است.

این هنرمند در سخنان پایانی‌اش گفت: موضوعات اجتماعی دست‌مایه کارهای هنری من در این 4 دهه فعالیتم بود.

به عنوان مثال تعداد کثیری پوستر سیاسی و اجتماعی از قبل از انقلاب تا به امروز دستمایه کارهای من بودند و همه این‌ها بدون سفارش و بی حمایت مادی و بی وابستگی به جایی یا کسی انجام شده‌اند.

در سال 68 نمایشگاه پرتره‌های پهلوان تختی، نمایشگاه نقاشی به خاطر خواندن و نوشتن، نمایشگاه برای زلزله گیلان و زنجان، نمایشگاه برای زلزله بم، حمله آمریکا به عراق، آلودگی هوا و طراحی پوستر و نمایشگاه‌های نقاشی دیگر از این جمله‌اند.

کد N12597

وبگردی