آفتاب

بازرسان به مجسمه‌های شهری سر می‌زنند

بازرسان به مجسمه‌های شهری سر می‌زنند

همشهری آنلاین: مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران از بازرسی موردی و البته دائم مجسمه‌های شهری از سوی اداره متبوعش خبر داد.

هنر > تجسمی- همشهری آنلاین:
مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران از بازرسی موردی و البته دائم مجسمه‌های شهری از سوی اداره متبوعش خبر داد.

به گزارش مهر، سید مجتبی موسوی، مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مورد رفع نقایص و خوردگی‌های مجسمه‌های شهری که در فصل بارندگی و سرما تشدید می‌شود، توضیح داد: ما در طول سال برنامه بازدید از مجسمه‌های شهری را داریم و این کار جزو برنامه‌های سالانه ما است.

وی افزود: ما طبق روال همیشگی بازرسانی داریم که به طور مرتب از مجسمه‌های شهری بازدید می‌کنند و البته ماموران سازمان زیباسازی شهرداری تهران در شهرداری‌های مناطق نیز به طور مرتب به مجسمه‌های مناطق خود سر می‌زنند و گزارش‌های خود را برای ما ارسال می‌کنند.

مدیر گالری برگ خاطرنشان کرد: برخی مجسمه‌ها هستند که هم قابل رویت‌تر و هم معروف‌تر هستند مانند مجسمه فردوسی میدان فردوسی اثر زنده‌یاد ابوالحسن‌خان صدیقی که به تبع بیشتر مورد توجه هستند.

آنها را هم بیشتر مورد واکاوی قرار می‌دهیم و هم زودتر از سایر مجسمه‌ها مورد بازرسی و بررسی قرار می‌گیرند البته این منافاتی با بازرسی سایر مجسمه‌ها ندارد.

وی بیان کرد: البته ممکن است برخی مجسمه‌ها در پارک و یا فضای شهری باشند که دور از دید باشند و ما هم این ایراد را قبول می‌کنیم که شاید این مجسمه‌ها کمتر مورد بازرسی قرار گیرند و از سرکشی دائمی دور هستند.

موسوی به محدودیت‌هایی هم که برای مرمت برخی مجسمه ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: ما برای مرمت و بازسازی مجسمه های شهری افراد متخصص کم داریم و تعداد کمی هستند که می‌توانند یک مجسمه را بازسازی کنند و در این رشته متخصص هستند.

همچنین ما در تهران کارگاه فعالی برای ترمیم مجسمه‌های شهری نداریم.

وی در مورد اولویت‌بندی برای ترمیم مجسمه‌های شهری توضیح داد: ما طبق گزارش‌های رسیده به دستمان در مورد خرابی‌های احتمالی و یا نیاز یک مجسمه به ترمیم، آثار سطح شهر را اولویت‌بندی کرده و براساس پرونده‌های آنها به کار ترمیم آنها می‌پردازیم.

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران از مردم شهر تهران خواست که اگر مجسمه‌ای دیدند که احتیاج به ترمیم احتمالی داشت با سامانه های شهری 1888 و یا 137 تماس بگیرند تا از طریق این سامانه‌ها گزارش‌های لازم را به دست مسئولان این حوزه برسانند.

موسوی در پایان سخنان خود در پاسخ به این که آیا نمونه‌ای هم داشته‌اید که مردم با سامانه‌های تلفنی شهرداری تماس گرفته و خواستار بازرسی از یک مجسمه شهری شده باشند، گفت: بله اتفاقا همین چند روز پیش بود که با چند تماس از سوی مردم از ما خواسته شد نسبت به نصب پلاک‌های شناسایی مجسمه های مشاهیر پارک ملت اقدام کنیم که این امر انجام شد.

کد N12596

وبگردی