آفتاب
خباز در جمع خبرنگاران:

استعفای نمایندگان کارساز نیست/ لایحه بودجه در اختیار نمایندگان است

استعفای نمایندگان کارساز نیست/ لایحه بودجه در اختیار نمایندگان است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استعفای نمایندگان در اعتراض به بودجه اشتباه است، گفت: نمایندگان می توانند لایحه بودجه را در صحن مجلس اصلاح کنند، بودجه در اختیار مجلس است و حرف نهایی را در تصویب قانون بودجه مجلس می زند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدرضا خباز در جمع خبرنگاران اولویت بندی پروژه های عمرانی برای اختصاص بودجه را از ابتکارات دولت یازدهم خواند و گفت: در بودجه سال 93، 38 هزار میلیارد به اجرای پروژه های عمرانی اختصاص یافته است که می توان آن را یا مثل دولت گذشته به صورت قطره قطره به پروژه ها اختصاص داد و یا پروژه های عمرانی را اولویت بندی کرد.

وی اظهار داشت: بر این اساس پروژه هایی که بالای 95 درصد آن تحقق یافته شناسایی شده و امسال اعتبارات عمرانی اختصاص خواهد یافت.

خباز با اشاره به استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به بودجه استان ها گفت: این 245 پروژه به صورت مساوی در همه کشور نیست بنابراین تعدادی از نمایندگان اعتراض دارند که چرا پروژه هایی که قرار است امسال بودجه به آنها اختصاص یابد در حوزه انتخابیه شان وجود ندارند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت گذشته جدولی را به بودجه اضافه کرده و بر اساس رایزنی نمایندگان به پروژه های عمرانی اعتبارات اختصاص می داد.

وی افزود: دولت یازدهم با صداقت با نمایندگان صحبت می کند و قصد دارد با اعتبارات عمرانی مشکلات کشور را حل کند.

خباز تصریح کرد: بر اساس قانون 2 درصد از منابع حاصل از فروش نفت به مناطق نفت خیز اختصاص می یابد. نمایندگان خوزستان معتقدند که باید در کنار این 2 درصد اعتبارات مناسبی نیز در بودجه بر این استان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه قانون بودجه در اجرا همه قوانین کشور را معطل نگه می دارد، اظهار داشت: لایحه بودجه پیشنهاد دولت است و نمایندگان می توانستند در صحن مجلس آن را اصلاح کنند استعفا راه حل خوبی نیست.

نماینده مردم کاشمر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه بودجه در اختیار مجلس است و اراده مجلس حرف نهایی را در تصویب قانون بودجه می زند.

خباز با تاکید بر اینکه با اختصاص بودجه قطره چکانی به پروژه ها هیچ اتفاقی در کشور نخواهد افتاد، یادآور شد: این بودجه بر اساس میزان تکمیل پروژه های عمرانی اولویت بندی شده نه بر اساس حوزه جغرافیایی و فقط نگاه کارشناسی در این امر دخیل بوده است.

به گزارش مهر، تاکنون مجمع نمایندگان استان خوزستان، مجمع نمایندگان استان مازندران، مجمع نمایندگان استان لرستان و مجمع نمایندگان استان کردستان در اعتراض به کمی اعتبارات عمرانی استان هایشان در لایحه بودجه 93 تهدید به استعفا کرده اند.

کد N12480

وبگردی