آفتاب

سومین جلسه دادگاه اختلاس از بیمه ایران برگزار شد/ توضیحات متهم به پولشویی

سومین جلسه دادگاه اختلاس از بیمه ایران برگزار شد/ توضیحات متهم به پولشویی

سومین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده 22 متهم اختلاس از بیمه ایران از صبح چهارشنبه به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این جلسه "ش.س" متهم به پولشویی و معاونت در اختلاس شبکه‌ای به میزان 2 میلیارد و 435 میلیون ریال از طریق وصول 11 فقره چک در جایگاه قرار گرفت و با بیان این‌که اتهام را قبول ندارم، اظهار داشت: من و دا‌ود فهیمی از کودکی با هم بزرگ شده‌ایم و برای ادامه تحصیل با هم به تهران آمدیم. او در زمانی که من در تهران بودم کمک زیادی برای رفع مشکلات مالی من کرد و بعد از این‌که دفتر بیمه‌ای به نام همسرش تأسیس کرد، من به عنوان پیک موتوری در آن‌جا مشغول شدم.

وی ادامه داد: کار وصول چک‌ها به عهده من بود و در این میان چک‌های مربوط به بیمه را هم وصول می‌کردند.

قاضی کشکولی درباره اظهار بی‌اطلاعی این متهم در خصوص غیرقانونی بودن این اقدامات گفت: توضیحات شما قابل قبول نیست زیرا با توجه به این‌که امور حسابداری دفتر فهیمی را انجام می‌دادید اشراف کاملی به این موضوع داشتید و با علم غیرقانونی بودن این کارها را انجام می‌دادید چطور ممکن است چک خسارتی را وصول کرده باشید که هیچگاه تصادف نکرده بودید. این در حالی است که کارشناسان رسمی دادگستری وصول 11 فقره چک توسط شما را تأیید کرده است.

متهم با بیان اینکه این موضوع را قبول دارم، در پاسخ به سئوال قاضی مبنی بر این‌که چرا همسرت را درگیر این موضوع کردی و وصول برخی از چک‌ها را به او سپردی گفت: شخص دا‌ود فهیمی این کار را انجام می‌داد و اسم همسرم را به عنوان وصول‌کننده چک قید می‌کرد.

قاضی کشکولی گفت: اما داو‌د فهیمی در اعترافات خود اعلام کرده که شما اسامی وصول‌کنندگان را به او داده‌اید و فکر نمی‌کرده که شما به قدری بی‌فکر باشی که همسرت را آلوده چنین کار خطرناکی کرده باشی و این در حالی است که شما هم در اعترافات قبلی هم گفته‌اید می‌دانستید که این چکها دارای پرونده واقعی نیستند.

متهم با بیان اینکه چنین اظهاراتی را قبول ندارد گفت: فهیمی دارای شخصیت موجه اجتماعی و اقتصادی بود و تا زمانی که موضوع اختلاس مطرح نشده بود برای من بت بود.

پس از رسیدگی به اتهامات این متهم با توجه به جابه‌جایی یک نفر از مستشاران این دادگاه و ورود مستشار جدیدی به رسیدگی به این پرونده با دستور قاضی تمام متهمانی که در جلسه اول تفهیم اتهام شدند، مجددا و در حضور مستشار جدید تفهیم اتهام شدند.  این در حالی است که بعد از پایان یافتن جلسه امروز در نوبت عصر بنا به گفته قاضی کشکولی ادامه رسیدگی به این پرونده به روز دوشنبه هفته آینده موکول می‌شود.

کد N12368

وبگردی