آفتاب
واکنش به تخلفات نمایندگان ادامه دارد/

پورابراهیمی: تخلفات کلان نمایندگان در پرونده تامین اجتماعی شفاف شود/ باهنر: نمایندگان از تریبون مجلس در این مورد صحبت نکنند

پورابراهیمی: تخلفات کلان نمایندگان در پرونده تامین اجتماعی شفاف شود/ باهنر: نمایندگان از تریبون مجلس در این مورد صحبت نکنند

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید تخلفات نمایندگان در پرونده سازمان تامین اجتماعی جهت تنویر افکار عمومی شفاف شود اظهار داشت: پرداخت بن های چند هزار تومانی به نمایندگان موضوعی نیست، موضوعات کلان تری در پرونده تامین اجتماعی در خصوص مجلس هشتم و نهم وجود دارد که باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمد رضا پورابراهیمی با اعلام تذکری گفت: جهت تنویر افکار عمومی گزارش تخلفات نمایندگان دوره هشتم یا نهم در پرونده سازمان تامین اجتماعی را شفاف کنیم.

به گزارش مهر چندی پیش گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس قرائت شد. در این گزارش درخصوص تخلفات تعدادی از نمایندگان در دریافت بن هدیه صحبت شده بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث تخلفات فراتر از بن های چندهزار تومانی است باید با خاطیان و کسانی که تخلف کردند برخورد جدی صورت گیرد که مطمئنا قوه قضائیه بررسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در جریان این تحقیق و تفحص از واگذاری شرکتی با قیمت یک میلیارد تومان صحبت شده که ارزش واقعی این شرکت چهار میلیارد تومان بوده است در بررسی ها مشخص شده یک نماینده پشت این معامله بوده است. باید تخلفات کلان این پرونده بررسی شود.

در ادامه محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر از نمایندگان خواهش کرد دیگر از تریبون مجلس در این باره صحبت نکنند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی این تحقیق و تفحص را به تصویب رسانده و گزارش آن در رسانه ها موجود است.

باهنر تصریح کرد: همه نمایندگان مدعی رسیدگی به تخلفات هستند و معتقدم باید از هر نوع تخلف و سوء استفاده شخصی جلوگیری شود.

باهنر اظهار داشت: یک سری کارها که در این تحقیق و تفحص آمده مانند دادن بن به کارگران و نمایندگان قانونی بوده است. از تخلفات دفاع نمی کنیم اما آنجاهایی که قانونی بوده مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: در سال 92 به طور متوسط مجلس ماهانه 300 هزار تومان به نمایندگان برای استفاده در حوزه های انتخابیه کمک کرده است که مبلغ بسیار کمی است.

وی تاکید کرد: موافقان و مخالفان تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی دیگر در این رابطه از تریبون مجلس صحبت نکنند.

به گزارش مهر حمید رسایی امروز درخصوص گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: مبالغی که به نمایندگان پرداخت شده ناچیز بوده و غیرقانونی نبوده است.

کد N12356

وبگردی