آفتاب
باقری در نطق میان دستور:

مسئولان قضایی از چگونگی برخورد با آشوب طلبان حادثه قم گزارش دهند

مسئولان قضایی از چگونگی برخورد با آشوب طلبان حادثه قم گزارش دهند

نماینده مردم بناب ضمن تقاضا ازمسئولان قضایی برای ارائه گزارش از چگونگی برخورد با آشوب طلبان حادثه قم و حرم حضرت معصومه (س) به مردم، گفت: با ارائه این گزارش دیگران درس عبرت بگیرند که هیچ بستری برای تحرکات تخریبی و اوباش مآبانه در ساختار جمهوری اسلامی وجود ندارد و اگر عده‌ای بخواهند در ساختار سیاسی جایی داشته باشند باید با الگو قرار دادن رهبر معظم انقلاب مظهر ادب باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی مقطع حساسی را پشت سر می گذارد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی سال 57 جغرافیای سیاسی ایران دستخوش تغیرات زیادی شد و اکنون ایران الگویی برای سایر کشورها شده است.اینکه شش ابر قدرت جهانی بر سر تبدیل درصد غنی‌سازی اورانیوم از 20 به 5 درصد صحبت می‌کنند پیام جالبی را برای دنیا مخابره می کند.

وی افزود:خطاب به آنهایی که این روزها در داخل و خارج از کشور از باب ضعف تحلیل یا عناد به گزافه‌گویی افتاده‌اند  می گویم ما حمایت خود را از تیم مذاکره کننده که متشکل از فرزندان خلف هستند، اعلام می کنیم.گفتگوی غرب با ایران نشان از استیصال غرب و کارامدی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم بناب در تشریح فضای سیاسی داخلی گفت: با هوشیاری و تدبیر شاهد 16 آذر در سراسر کشور شور و شعور خاصی برگزار شد. دانشجویان در دانشگاه با سلایق مختلف به اظهار نظر پرداختند و روحیه نشاط را به وجود آورد.

وی خطاب به مسئولان امنیتی اظهار داشت:چشم خود را باز کنید و کسانی که در فتنه 88 دل مردم را خون کردند و همچنین کسانی که در حادثه 22 بهمن در قم در آستانه حرم مطهر حضرت معصومه هتک حرمت کردند و بار دیگر دل مقام معظم رهبری و مردم را خون کردند و به باغ آرامش مردم حمله کردند، به پرونده این افراد رسیدگی کنید

باقری بنابی تاکید کرد: از مسئولان قضایی تقاضا دارم به مردم گزارش دهند و بگویند تکلیف آشوب‌طلبان حرم حضرت معصومه(س) چه شد تا دیگران درس عبرت بگیرند که هیچ بستری برای تحرکات تخریبی و اوباش مآبانه در ساختار جمهوری اسلامی وجود ندارد و اگر عده‌ای بخواهند در ساختار سیاسی جایی داشته باشند باید با الگو قرار دادن رهبر معظم انقلاب مظهر ادب باشند.

این نماینده مجلس همچنین خطاب به رییس صدا و سیما گفت: آقای ضرغامی اگر از دایره عدالت و انصاف خارج شوید علاوه بر مواجه شدن با برخورد قاطع و شأن نظارتی نمایندگان مردم در عالم عقبا هم مورد مؤاخذه خداوند متعال هم قرار خواهید گرفت.

باقری بنابی ادامه داد: از صحن علنی مجلس فریاد می‌زنم مسئولان فرهنگی بیدار شوید و چشمانتان را باز کنید؛ در خیابان‌های شهرهای بزرگ و به خصوص پایتخت چه خبر است. ایمان داریم که زنان و دختران ایران مظهر عفت و پاکدامنی هستند، اما کجای کار لنگ است که وضعیت پوشش زنان و دختران جامعه به اینجا رسیده است؟

وی افزود:اگر در گذشته در فصل گرما پوشش ضعیف دختران به مسأله تبدیل می‌شد امروز در سرمای صفر درجه پایتخت باید غصه بخوریم که برهنگی برخی زنان در جامعه بیداد می‌کند. همه ما مسئولیم هرکسی که نمی‌تواند به وظایفش عمل کند دست از میز و مدیریت بر دارد.

نماینده مردم بناب در ادامه نطقش به بیان مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

کد N12335

وبگردی