آفتاب

«دختر نفرین شده» کلهر در چاپخانه/ «پسران گل» دوباره به بازار آمدند

«دختر نفرین شده» کلهر در چاپخانه/ «پسران گل» دوباره به بازار آمدند

رمان «پسران گل» نوشته فریبا کلهر در کمتر از 6 ماه به چاپ دوم رسید. همزمان رمان تازه این نویسنده با عنوان «دختر نفرین شده» به زیر چاپ رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «پسران گل» نوشته فریبا کلهر که اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی نشر آموت منتشر شده بود، تجدید چاپ شد. این رمان که فضای ماجراهای آن به سال‌های پایانی دفاع مقدس و بازگشت آزادگان مربوط می‌شود، داستان رزمنده فوتبالیستی را روایت می‌کند که که پس از بازگشت از اسارت به دلیل جانبازی و از دست دادن یک پا، قادر به بازی‌ کردن نیست در حالی که پسرش در رویای آمدن پدر و پذیرش مربيگری تیم فوتبال محله به سر می‌برد. پس از بازگشت پدر، پسر که از وضعیت پدش ناخرسند است، از معرفی او به تیم محله سر باز می‌زند و در ادامه پدر به خواست تیم دیگری که رقیب تیم پسرش نیز هست، به مربیگری در آن تیم می‌پردازد و شرح رقابت این دو تیم در ادامه، داستان را به جلو می‌برد.

پسران گل در زمره آثاری از فریبا کلهر به شمار می‌رود که در سال‌های دهه هفتاد برای نخستین بار ناشر دیگری آن را منتشر کرد اما به دلیل توزیع نامناسب، در بازار کتاب دیده نشد. نشر آموت اما در بهار سال جاری و پس از انتشار رمان «عاشقانه» کلهر که تا کنون 5 نوبت تجدید چاپ شده است، این کتاب را برای نخستین بار از سوی این موسسه، منتشر کرد.

آموت همچنین این روزها رمان دیگری از فریبا کلهر را با عنوان «دختر نفرین‌شده» به زیر چاپ برده است. این رمان نیز بنا به گفته کلهر حدود 18 سال قبل توسط نشر اشک منتشر شد، اما نتوانست در فضای ادبیات داستانی ایران چندان خوب دیده شود. بر همین اساس وی این رمان را از ناشر اولیه پس گرفته و در قالب و شکل و شمایلی تازه با نشر آموت، آن را به زیر چاپ برده است.

کد N12205

وبگردی