آفتاب
عضو تیم تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا:

اگر مرتضوی اسامی نمایندگان را منتشر نکند یعنی خودش پول‌ها را برداشته‌است

اگر مرتضوی اسامی نمایندگان را منتشر نکند یعنی خودش پول‌ها را برداشته‌است

مرتضوی که سال‌ها برای دیگران حکم صادر کرده و آنها را محکوم کرده؛ حق نداشت تحت عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی فعالیت کند/چه دلیلی دارد که مرتضوی دربرابر 4 میلیون یوروی پرداخت شده از طرف بابک زنجانی؛ چند فقره چک به وزارت نفت بدهد یا معامله را تضمین کند.

حق نمایندگان است از مجموعه‌هایی که در آنها امکان دخل و تصرفاتی وجود دارد؛ تحقیق و تفحص کنند.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درخصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی گفت: این حق نمایندگان است که اگر احساس کنند در مجموعه‌هایی امکان دخل و تصرفاتی وجود دارد، از آنها تحقیثق و تفحص کنند و نتیجه را به مراجع قضایی ارایه داده تا آنها احکام را صادر کنند.

این نماینده مجلس افزود: مرتضوی به عنوان فردی که کار قضاوت را برعهده دارد باید بداند که اگر تخلفی صورت گیرد طبق قانون باید با فرد خاطی برخورد شود. کسی هم در قانون مستثنا نیست حتی مرتضوی.

نعمتی با بیان اینکه ساعت‌ها روی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کار شده است، گفت: در برخی جلسات نمایندگان از وی خواستند تا نظرات خود را ارائه دهد اما درنهایت بنده به عنوان یک عضو کوچک از تیم تحقیق و تفحص مجلس موظف هستم که اگر حقی از کسی در این میان ضایع شده است؛ جلوی این روند را بگیرم.

وی ادامه داد: هر فردی در جایگاه خود ممکن است بتواند موفق باشد. شاید مرتضوی نیز در کار قضاوت مهارت داشته اما این دلیل نمی‌شود که بتواند در تامین اجتماعی هم موفق باشد که اینگونه نیز نبود.

عضو تیم تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی خطاب به مرتضوی خاطرنشان کرد: اولین خواهش من از مرتضوی این است باتوجه به اینکه وی به عنوان یک قاضی طبق آیین دین اسلام قسم یاد کرده تا همیشه حقیقت را بگوید؛ ولو اینکه به ضررش باشد؛ این بار نیز لیست نمایندگانی که از وی پول گرفته‌اند را منتشر کند چراکه این مسائل مربوط به نظام است و افراد نمی‌توانند آن را نزد خود نگهداری کنند.

وی؛ انتشار لیست توسط مرتضوی را مهمترین قدم دانست و گفت: من و مرتضوی قسم خورده‌ایم که پاک، صادق و مسلمان زندگی کنیم و نباید این را فراموش کرد.

نعمتی با اشاره به اینکه گویا مرتضوی از گذشته درس نگرفته است، گفت: وی که سالها برای دیگران حکم صادر کرده و آنها را محکوم کرده است؛ باید بیشتر به قانون احترام می‌گذاشت. او حق نداشت به عنوان فردی که از جانب دیوان از مسئولیت خلع شده بود بار دیگر تحت عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی فعالیت کند. در اولین قدم وی خلاف قانون عمل کرد.

وی افزود: باتوجه اینکه مرتضوی در جایی که مسئولیتی نداشت تحت عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی؛ تفاهم‌نامه‌ها و پاداش‌هایی را خلاف قانون وضع کرده، ممکن است برخی دریافت‌ها خلاف قانون نباشد اما این؛ نوعی تصرف در مسئولیتی است که از وی گرفته شده بود؛ محسوب می‌شود.

نعمتی با اشاره به ارتباط بابک زنجانی با گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گفت: در این مورد دو مطلب وجود دارد اول اینکه مرتضوی نامه‌ای را برای بابک زنجانی به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی امضا کرده است که این تفاهم‌نامه خود تخلف محسوب می‌شود. بحث بعدی این است که وی ادعا کرده هیچ مبادله‌ای صورت نگرفته است در صورتی که باید پرسید اگر مبادله‌ای نشده چرا به حسابی که از طرف بانک مسکن در مالزی کارسازی شده بود؛ 4 میلیون یورو از طرف بابک زنجانی واریز شده است.

وی گفت:‌ ممکن است آقای مرتضوی بگوید به دلیل تحریم‌ها پول به حساب سازمان تامین اجتماعی نیامده درحالیکه بازهم وی مسئولیت داشت تا این پول را به حساب سازمان بیاورد. به فرض اینکه معامله‌ای صورت نگرفته باشد چه دلیلی دارد که وی در برابر 4 میلیون یورو که پرداخت شده؛ چند فقره چک به وزارت نفت بدهد یا معامله را تضمین کند.مسائلی وجود دارد که قاعدتاً مرتضوی که به قانون مسلط است باید بداند که این مسائل تنها در مراجع قانونی قابل رسیدگی است.

نعمتی با بیان اینکه کار تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را تا جایی که حقوق بیت‌المال بازگردد؛ پیگیری خواهیم کرد، گفت: مسائل پیش آمده باعث نمی‌شود که حقوق ملت را نادیده بگیریم. البته تا امروز مجلس وظیفه خود را انجام داده و پیگیری بیشتر از امروز توسط قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه احتمالاً مرتضوی طی روزهای آینده اسامی نمایندگانی که از وی پول گرفتند را منتشر خواهد کرد، گفت: درصورتی‌که مرتضوی این کار را نکند مشخص می‌شود که مبالغی که عنوان کرد به نمایندگان داده؛ خود برداشته است.

کد N11342

وبگردی