آفتاب
عرب تایمز آنلاین گزارش داد:

حملات پهپادها چالش اصلی واشنگتن با اسلام آباد

حملات پهپادها چالش اصلی واشنگتن با اسلام آباد

یک پایگاه اینترنتی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبیله نشین را محور اصلی مذاکرات وزیر دفاع آمریکا به پاکستان و چالش اصلی واشنگتن با اسلام آباد توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عرب تایمز آنلاین گزارش داد که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبیله نشین پاکستان محور اصلی مذاکرات چاک هیگل وزیر دفاع ایالات متحده در اولین سفر رسمی یک مقام ارشد پنتاگون به این کشور در چهار سال گذشته بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که آمریکا روابط پیچیده ای را با پاکستان دارد و روابط میان دو کشور به خاطر حملات پهپادها در مناطق قبیله نشین در مرز افغانستان به سردی گراییده است.

اسلام آباد اعلام کرده است که حملات پهپادها ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت پاکستان بوده و بر اثر آن افراد بسیاری کشته می شوند، این در حالیست که واشنگتن مدعی کشته شدن شبه نظامیان بر اثر این حملات شده است.

به نوشته عرب تایمز آنلاین، در جریان تظاهرات ضد آمریکایی در پاکستان واشنگتن ارسال تدارکات نظامی، سوخت و خدمات حمایتی ارتش و پلیس افغانستان را قطع کرده است.

هیگل در این سفر با  نواز شریف نخست وزیر پاکستان و دیگر مقامات ارشد پاکستانی از جمله فرمانده ارتش دیدار کرد.

شریف در این دیدار همچنین به نگرانی پاکستان درباره تداوم حملات آمریکا پرداخت و گفت: حملات پهپادها تلاشها را برای مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی از بین می برد.

هیگل نیز به نوبه خود درباره همکاری با پاکستان در زمینه برقراری ثبات و امنیت در منطقه و حمایت از قوای نظامی ارتش این کشور ابراز امیدواری کرد.

یک مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره کمک 16 میلیاردی واشنگتن به اسلام آباد از سال 2002 تاکنون گفت: آمریکا معتقد است که صلح و ثبات در منطقه با گسترش روابط افغانستان و پاکستان افزایش می یابد.

کد N11317

وبگردی