آفتاب

مدیر کل جدید حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز معرفی شد

مدیر کل جدید حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز معرفی شد

ارتقای نقش شرکت‌های حمل و نقل در مدیریت جابجایی بار و مسافر حائز اهمیت است./ ضوابط و آیین نامه‌های موجود به منظور روان سازی و ساده سازی فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای بازبینی شود.

ایلنا: مدیرکل جدید اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: وجود مسیرهای پرتردد، شرایط جمعیتی استان البرز و وجود تعداد زیادی واحدهای تولیدی و صنعتی، در این استان نشان‌ دهنده جایگاه حساس و تاثیرگذار حمل و نقل در این استان است.

به گزارش ایلنا در کرج، قاسم باقری در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز بیان داشت: وجود مسیرهای پرتردد، شرایط جمعیتی استان البرز و وجود تعداد زیادی واحدهای تولیدی و صنعتی، در این استان، نشان‌ دهنده جایگاه حساس و تاثیرگذار حمل و نقل در این استان است که باید با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف علاوه بر ارتقای سطح خدمات، شرایط مطلوب تری را در استان برای حمل و نقل ایمن، روان و اقتصادی فراهم کرد.

در ادامه اسماعیل غلامی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، در این مراسم گفت: استان البرز به لحاظ موقعیت خاص خود و جایگاه حمل و نقلی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و دارای مسیرهای پرترددی است همچنین همجوار بودن و قرار داشتن در مسیر ارتباطی پایتخت بر اهمیت حمل و نقلی این استان می‌افزاید که این امر اهتمام جدی‌تر برای فراهم کردن شرایط حمل و نقل ایمن و روان را می‌طلبد و با برنامه‌های اجرایی که تاکنون از طریق اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های استان به انجام رسیده است چشم‌انداز خوبی مشاهده می‌شود.

وی استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای مدیریت هوشمند ترافیک را ضروری ذکر کرد و افزود: در دنیای کنونی پیشرفت علم و ورود تکنولوژی‌های جدید، تسهیلات خوبی را برای دریافت خدمات مورد نیاز مردم فراهم کرده است، بخش حمل و نقل نیز همگام با این شتاب علم باید خدمات بروز ارائه نماید که در این راستا برنامه‌های مدونی برای ارتقای بیشتر خدمات قابل ارائه به مردم در دست اجرا است تا بتوان شرایط مناسب‌تر و در شان مردم برای استفاده از بخش حمل ونقل عمومی فراهم کرد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، با تاکید بر جایگاه رانندگان فعال در بخش حمل ونقل عمومی و ضرورت رسیدگی، به مشکلات این قشر زحمتکش، افزود: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که رانندگان بدون دغدغه معیشت و سلامت و با اطمینان خاطر به ارائه خدمات بپردازند. همچنین با توسعه امکانات رفاهی بین راهی، فضایی مناسب جهت استراحت و دریافت خدمات مناسب برای رانندگان و مسافران فراهم شود.

غلامی، ارتقای نقش شرکت‌های حمل ونقل را در مدیریت جابجایی بار و مسافر حائز اهمیت دانست و افزود: شرکت‌ها با توانمند سازی خود می‌توانند نقش خود را در چرخه اقتصادی و تولید ثروت افزایش دهند، در این صورت علاوه بر اینکه صاحبان کالا و همچنین کاربران بخش حمل ونقل جاده‌ای خدمات مناسب تری دریافت خواهند کرد، فعالیت در این بخش اقتصادی‌تر خواهد شد.

بازبینی ضوابط و آیین نامه‌های موجود به منظور روان سازی و ساده سازی فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای، اهمیت مبلمان جاده‌ای و بهسازی آن‌ها، تلاش برای کارآفرینی و اشتغالزایی از سوی شرکت‌ها، همکاری و تعامل بیشتر بین دستگاه‌های دست اندرکار ایمنی، حضور فعال‌تر اصناف حمل ونقلی، از دیگر موارد مورد تاکید معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در این مراسم بود.

در ادامه قاسم باقری، مدیرکل جدید اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز ضمن بیان برنامه‌های خود، گفت: وجود مسیرهای پرتردد، شرایط جمعیتی استان البرز و وجود تعداد زیادی واحدهای تولیدی و صنعتی، در این استان نشان‌ دهنده جایگاه حساس و تاثیرگذار حمل و نقل در این استان است که باید با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف علاوه بر ارتقای سطح خدمات، شرایط مطلوب تری را در استان برای حمل و نقل ایمن، روان و اقتصادی فراهم کرد.

حیدر نوروزی، مدیر کل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل ونقل استان البرز نیز در این مراسم، ضمن اشاره به سهم بالای استان البرز از ترددهای جاده‌ای به رغم وجود نیم درصد از را ه‌های کشور در این استان، توجه و نگاه ویژه به توسعه زیرساخت‌های استان را مورد تاکید قرارداد و تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه‌های ذی ربط برای توسعه حمل و نقل را موجب شتاب بیشتر و فراهم شدن زمینه مناسب برای پیشبرد برنامه‌ها بیان کرد..

گفتنی ست، قاسم باقری، دارای کار‌شناسی ارشد حمل ونقل است و سوابق مدیر کلی حمل ونقل و پایانه‌های استان‌های قم، سمنان و همچنین بخش‌های حمل و نقلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را درکارنامه خود دارد. وی همچنین دارای تالیفات و مقالات متعددی در حوزه حمل و نقل است.

لازم به ذکر است، مراسم معارفه مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز، با حضور معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، مدیر کل راه و شهرسازی، فرمانده پلیس راه استان و جمعی از دست اندرکاران حمل ونقل استان برگزار شد.

کد N11296

وبگردی