آفتاب
کری به ابومازن پیشنهاد داد؛

حضور 10 ساله رژیم صهیونیستی در منطقه غور اردن

حضور 10 ساله رژیم صهیونیستی در منطقه غور اردن

یک روزنامه سعودی از پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر حضور 10 ساله رژیم صهیونیستی در منطقه غور اردن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام مسئول فلسطینی در گفتگو با روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودی اعلام کرد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر خود با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد کرده است که رژیم صهیونیستی به مدت 10 سال در منطقه غور اردن باقی بماند تا نیروهای فلسطینی آمادگی لازم برای برعهده گرفتن مسئولیت ها در این منطقه را به دست آورند.

به موجب این  پیشنهاد، حضور رژیم صهیونیستی در منطقه غور اردن به طور نامحسوس خواهد بود، اما نظامیان این رژیم در گذرگاه های مرزی میان کرانه باختری و اردن مستقر خواهند شد.

پیشنهاد جان کری با پیشنهاد ژنرال جیمز جونز فرستاده امنیتی سابق آمریکا که گفته بود به جای رژیم صهیونیستی، نیروهای ناتو در منطقه غور اردن حضور داشته باشند تفاوت دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دو روز پیش در دیدار با "مایکل ریتنی" کنسول آمریکا در قدس اعلام کرده بود که موضع فلسطین مبتنی بر عدم حضور یک نظامی اسرائیلی در محدوده کشور مستقل فلسطین است، اما وی با وجود طرف سوم برای تضمین اجرای توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی موافق است.

ابومازن همچنین در این دیدار پایبندی خود را به تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف همراه با تبادل اندک اراضی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

 

کد N11179

وبگردی