آفتاب

پیوستن 30 عضو طالبان به پروسه صلح/ سفر کرزای به آفریقای جنوبی

پیوستن 30 عضو طالبان به پروسه صلح/ سفر کرزای به آفریقای جنوبی

پیوستن 30 عضو طالبان به پروسه صلح و سفر حامد کرزای به آفریقای جنوبی از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، معاون والی قندهار در یک کنفرانس خبری در جنوب افغانستان گفت: در جریان درگیریها در شهر قندهار دست کم 30 عضو طالبان سلاح های خود را زمین گذاشته و به پروسه صلح پیوستند.

مقامات افغانی اعلام کردند که بیش از چهار هزار عضو طالبان در یک سال گذشته سلاح های خود را زمین گذاشته و به پروسه صلح پیوستند، این درحالیست که سرکردگان طالبان این اظهارات را بی پایه و اساس خواندند.

وزارت خارجه افغانستان همچنین در بیانیه ای از سفر حامد کرزی به آفریقای جنوبی در رأس یک هیئت بلند پایه دولتی با هدف شرکت در مراسم یادبود نلسون ماندلا خبر داد که قرار است فردا سه‌ شنبه در شهرک سوویتو، محل زندگی و مبارزه وی در دوران جوانی، در نزدیکی ژوهانسبورگ برگزار شود.

مراسم رسمی تشییع جنازه ماندلا یکشنبه 24 آذر در روستای کونو زادگاه وی برگزار می شود و در آن بیش از 60 رئیس جمهور از کشورهای مختلف سراسر جهان شرکت می کنند.

ماندلا که مدتی بود از عفونت ریه رنج می برد، پنجشنبه گذشته در اثر شدت گرفتن بیماری در بیمارستان در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی درگذشت. ماندلا، اولین رئیس جمهوری سیاه پوست آفریقای جنوبی بود که از سال ۱۹۹۴ به مدت پنج سال این سمت را بر عهده داشت و بسیاری او را پدر آفریقای جنوبی می دانند.

کد N10902

وبگردی