آفتاب

تکرار سریال انکارهای متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران

تکرار سریال انکارهای متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران

دومین بخش دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران در حالی در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، که متهمان همچنان منکر اتهام پولشویی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 13 امروز دوشنبه بخش دوم نخستین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران در سالن اجتماعات مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاضی محمدرضا محمدی کشکولی رئیس دادگاه با تفهیم اتهام پولشویی به (ن.خ) از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

دختر جوان نیز پس از حضور در جایگاه اظهار داشت: پدرم به نام (ع.خ) که صبح به اتهاماتش در این دادگاه رسیدگی شد، از من می خواست که چک ها را برایش وصول کنم او خودش چکها را پشت‌نویسی کرده و همراه هم به بانک می رفتیم. من که در آن زمان 19 سال داشتم چک های صادره را به حسابم واریز کرده و چند روز بعد پول آن را به پدرم می دادم من این کار را به اصرار پدرم انجام داده و از موضوع اختلاس خبری نداشتم.

وی در خصوص اعترافات قبلی خود درباره جابر ابدالی گفت: من حرفهایی که قبلا درباره وی زده بودم را قبول ندارم و آن صحبت ها تحت تاثیر فشار بازجویی بود.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به یکی از دیگر متهمان پرونده به نام (ش.ق) از او خواست در برابر اتهام پولشویی به مبلغ 10 میلیون تومان از خود دفاع کند.

متهم نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه با رد اتهامش گفت: من آن زمان برای دریافت خسارت خودروام به شعبه بیمه ایران رفته بودم، صندوقدار دو فقره چک به من داد تا آن را وصول کنم من نیز چکها را وصول کرده و به مسئول باجه دادم. بعد از اینکه 170 هزار تومان خسارت خود را گرفتم از شعبه بیمه ایران بیرون آمدم. اسناد تصادف خودروام نیز ضمیمه پرونده شده است.

(ر.ر) سومین متهمی بود که در دادگاه عصر امروز به اتهاماتش رسیدگی شد. وی که متهم به پولشویی به مبلغ 75 میلیون تومان از طریق وصول 12 فقره چک می باشد مانند دیگر متهمان منکر اتهامات خود شد و گفت: من با متهم ردیف دوم پرونده بنام داود فهیمی دوست بودم و بخاطر همین رابطه دوستانه چند فقره چک را نقد کرده و پولش را به داود می دادم برای این کار هیچ دستمزدی از داود نگرفتم.

چهارمین متهمی که در جلسه عصر امروز به اتهامش رسیدگی شد، مرد میانسالی بنام (ح.م) بود که او نیز با رد اتهام پولشویی به میزان 76 میلیون تومان اظهار داشت: من از بستگان داود فهیمی هستم که برایش کارهای اداری بیمه و تالار پذیرایی متعلق به وی را انجام می دادم پولی که از داود گرفتم بخاطر همین کارهای اداری بود و از ماجرای اختلاس هیچ اطلاعی نداشتم. آن زمان بخاطر کارهایی که برای داود انجام می دادم ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان حقوق می گرفتم.

آخرین متهمی که در دادگاه امروز پای میز محاکمه قرار گرفت زن جوانی بنام (ل.ز) بود که متهم به پولشویی به میزان 15 میلیون تومان می باشد. (ل.ز) پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: من هیچ چکی را وصول نکردم. همسرم نزد داود فهیمی کار می کرد، یکروز بخاطر مشکلات مالی با داود فهیمی تماس گرفته و از او درخواست کردم اگر می تواند مبلغ دو میلیون تومان به ما وام بدهد. او مدیر همسرم بود و توانایی پرداخت وام را داشت چند روز بعد داود به خانه‌یمان آمد و یک پاکت پول را به من داد. وقتی پول ها را شمردم متوجه شدم 15 میلیون تومان پول به من داده است، این پول بابت قرض بود و من هیچ چکی را وصول نکردم.

پس از دفاعیات این متهم قاضی محمدی کشکولی ختم رسیدگی به جلسه امروز را اعلام کرد و قرار است دومین جلسه دادگاه صبح فردا به صورت علنی برگزار شود.

کد N10797

وبگردی