آفتاب

آیت‌الله جنتی:عده‌ای دلشان خوش است که قرآن بخوانند/نبایدعرصه به دست دیگران بیفتد/یک خاطره از رهبری

آیت‌الله جنتی:عده‌ای دلشان خوش است که قرآن بخوانند/نبایدعرصه به دست دیگران بیفتد/یک خاطره از رهبری

تسنیم نوشت:

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز در بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان کارکنان نیروی هوافضای سپاه که در حسینیه حضرت سید‌الشهداء این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه شما به عنوان فرزندان قرآن باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشید گفت: ما قبل از انقلاب و حتی امروز عده‌ای را داریم که دلشان خوش است که قرآن بخوانند شب جمعه دعای کمیل و روز جمعه دعای ندبه بخوانند و نافله مغرب و عشاء را به جا آورند اما به خیر و شر مردم کاری ندارند. برایشان مهم نیست در مملکت چه می‌گذرد. وضعیت دوست و دشمن در چه حالیست. کاری به این کارها ندارند. فقط می‌خواهند قرآن بخوانند.

وی با بیان اینکه هرگاه مشکلی برای مردم پیش آمد باید بچه‌های قرآنی در صحنه حضور داشته باشند و مشکل را حل کنند اظهار داشت: انتخابات می‌شود ما باید احساس وظیفه کنیم نگوییم کاری نداریم و فقط می‌خواهیم قرآن بخوانیم چرا باید برویم سر صندوق؟ اگر نرویم و در انتخابات شرکت نکنیم سرنوشت مملکت چه می‌شود؟! چه کسانی می‌خواهند سرکار بیایند و می‌خواهند چگونه خدمت کنند؟ اصلا می‌خواهند خدمت کنند یا خیانت؟ از این رو ما باید در صحنه‌ها حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور اسلامی مدیر می‌خواهد گفت: کشور که بدون مدیر نمی‌شود باید ببینیم مدیر باید چه شرایطی داشته باشد و دیگران درباره مدیر چه مسئولیتی دارند؟ افرادی فقط می‌خواهند قرآن بخوانند و ولایت را قبول ندارند. آنها فرزندان قرآن نیستند و قرآن آنها را نیز قبول ندارد.

وی با بیان اینکه باید با بصیرت وارد صحنه شد و حتی با نیروهای جاهل بحث کرد گفت: باید از ولایت فقیه دفاع کنیم اگر امثال شما درصحنه فعال نباشید میدان دست دیگران می‌افتد که نه شما و نه قرآن را قبول دارند و آنگاه شما داد می‌زنید که اینها چه می‌کنند چرا جلوی بی‌حجابی را نمی‌گیرند چرا سیاسی کار می‌کنند. آن زمان که باید کاری می‌کردید نکردید الان داد و قال می‌کنید.

جنتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده بودند وقتی سفر آمریکا رفته بودم دوستان گفتند اینجا که آمدید می‌توانید دست خود را به پزشکان نشان دهید آنها معاینه کردند و گفتند نمی‌شود کاری کرد چرا که در قسمت سردوش شما صدهزار رشته عصبی موجود است که اینها پاره شده و کاری نمی‌شود کرد؛ این را گفتم تا به خلقت خدا پی ببریم.

/29295

کد N10645

وبگردی