آفتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

ترویج موسیقی اصیل هرمزگان باید در اولویت قرار گیرد

ترویج موسیقی اصیل هرمزگان باید در اولویت قرار گیرد

کمیته طرح و برنامه ریزی کنسرت‌های موسیقی در هرمزگان تشکیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: کمیته طرح و برنامه ریزی کنسرت‌های موسیقی در هرمزگان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی در دیدار با هنرمندان موسیقی استان هرمزگان با اشاره به اصالت و غنای موسیقی بومی هرمزگان، عنوان کرد: ترویج موسیقی اصیل و سنتی استان هرمزگان باید در اولویت کار مسئولان و هنرمندان این عرصه در استان هرمزگان قرار بگیرد و باید در این مسیر گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان هرمزگان، بیان داشت: باید برای برگزاری این کنسرت‌های موسیقی در آینده، تدابیر مناسبی اندیشیده شود تا در این راستا، شاهد ترویج و اشاعه بیشتر موسیقی محلی هرمزگان و موسیقی سنتی ایرانی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: دوری از حواشی و همچنین ایجاد تعامل، همدلی و همکاری بیشتر به سود هنرمندان موسیقی این استان است و باید برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان هرمزگان نظم و انسجام بیشتری گرفته و کنسرت‌های موسیقی محلی و سنتی در اولویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرشدی در ادامه خواستار تشکیل کمیته طرح و برنامه ریزی کنسرت‌های موسیقی در هرمزگان شد و اظهار داشت: در این بخش نیاز به کار، کار‌شناسی بیشتری وجود دارد و تشکیل این کمیته می‌تواند برای پیشگیری از بسیاری آسیب‌ها در این حوزه، موثر باشد و راهکارهای مناسبی در این خصوص در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان شاخص حوزه موسیقی استان هرمزگان می‌توانند به این کمیته کمک کنند تا تصمیمات مناسبی در آن گرفته شود و به نحو مطلوبی از بروز آسیب‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: رئیس جدید و اعضای هیئت مدیره انجمن موسیقی استان هرمزگان نیز به زودی مشخص خواهند شد و این انجمن با قدرت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

کد N10379

وبگردی