آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

دانشجویان می‌توانند در تحولات فرهنگی و سیاسی نقش آفرینی کنند

دانشجویان می‌توانند در تحولات فرهنگی و سیاسی نقش آفرینی کنند

دانشجویان می‌توانند به عنوان منشأ تحولات علمی، اجتماعی، فرهنگی اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کنند.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشجویان می‌توانند به عنوان منشأ تحولات علمی، اجتماعی، فرهنگی اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، علیرضا نیکبخت تاکید کرد: دانشجویان همواره به عنوان مدافعان حقوق ملت منشأ بسیاری تحولات در تمام زمینه‌ها بوده‌اند.

قائم مقام وزیر در استان دانشجویان را طالبان علم و دانش خواند که با علم و آگاهی و بهره‌مندی از پتانسیل لازم برای پیشرفت و توسعه مملکت مؤثر و برای دفاع از حقوق جامعه بسیار پویا و نقش آفرین هستند.

نیکبخت با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ و سفر نیکسون به ایران برای بررسی تأثیرات کودتا که دانشجویان آگاه اعتراض خود را به این سفر اعلام کردند، اظهار داشت: رژیم شاه بخاطر اثبات وابستگی خود به آمریکا جوانان برومندی که به قصد دفاع از حقوق مردم قیام کرده بودند به گلوله بست و سه نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند که ما با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهدا و ارج نهادن به تمامی کسانی که برای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند. برای جایگاه دانشجو ارزش والایی قائل هستیم و همواره به پشتیبانی دانشجویان از برنامه‌ها و سیاست‌هایی که برای دفاع از حقوق ملت اجرا می‌گردد دلگرم هستیم. و دانشجویان هم باید با کسب علم و دانش و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توان تجزیه و تحلیل سیاست‌ها و حرکت‌های کشورهای غربی را داشته باشند تا بتوانند راهکارهای مقابله و موفقیت جامعه برای رسیدن به حقوق خود و پیمودن راه پیشرفت را ارائه دهند.

وی در پایان افزود: امروز جامعه نگاه ویژه‌ای به مراکز علمی و دانشگاهی بویژه دانشجویان دارند و توقع جامعه در این مورد توقع بجایی است و این انتظارات می‌طلبد که دانشجویان همواره پویا و در متن حرکت‌های مؤثر علمی برای پیشرفت جامعه باشند.

کد N9485

وبگردی