آفتاب

درخواست رئیس جمهور از رئیس مجلس: بودجه 93 را تا دهه فجر تصویب کنید/لاریجانی: انشالله!/4

درخواست رئیس جمهور از رئیس مجلس: بودجه 93 را تا دهه فجر تصویب کنید/لاریجانی: انشالله!/4

لایحه بودجه 93 در موعد مقرر قانونی تعیین شده -نیمه آذرماه- تقدیم مجلس شد و رئیس جمهور از همتای خود در مجلس قول گرفت که تا دهه فجر نیز این لایحه تصویب شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه سخنان خود هنگام ارائه لایحه بودجه 93، خطاب به نمایندگان گفت: لایحه​ای که اکنون تقدیم مجلس می​کنم، حاصل تلاش معتمدین شما در دولت تدبیر و امید و برآمده از کاری کارشناسی در این مدت کوتاه است. می خواهیم زمینه را برای آینده ای پرامید و نشاط فراهم آوریم.

او که می​گفت امیدوارم همکاری نمایندگان مجلس و دولت زمینه تصویب این لایحه را در موعدی مقررفراهم آورند، رو به رئیس مجلس کرد و با لبخند پرسید: انشالله در دهه فجربودجه تصویب می​شود؟ لاریجانی هم با لبخند پاسخ داد: انشالله!

رئیس جمهور هم در تایید سخنان لاریجانی ادامه داد: به این ترتیب یک پارچگی و انسجام ملی در این کشور تقویت می​شود و مجلس و دولت چرخ کشور را در مسیر پیشرفت و عدالت به گردش درمی​آورند.

وی در بخخش دیگری از سخنان خود گفت که تثبیت قیمت انرژی در کنار تورم دو رقمی سبب شده بود که قیمت حامل​هار انرژی کاهش یابد و مصرف خانوارها افزایش یابد. محیط زیست نیز از این منظر متضرر شده است. پس از سال​ها اختلاف نظر و بحث و گفت و گو اجماع میان قوای سه گانه حاصل شد. من در گزارش 100 روزه هم گفتم تا زمانی که جایگزینی برای پرداخت یارانه کسب نشود، همچنان این یارانه را پرداخت می کنیم. اما پس از آن باید تدبیری برای جبران هزینه​های تولید و چارچوب اقتصاد کلان و جلوگیری از تورم پرداخت.

روحانی ادامه داد: ما بدون فوت وقت کار را شروع کرده ایم و با آسیب شناسی مرحله اول به دنبال طراحی قدم​های بعدی اجرای هدفمندی یارانه​ها هستیم. دولت در سال آینده طرحی جامع در این زمینه تدوین کرده و لایحه​ای را تقدیم مجلس می کند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود به نمایندگان مجلس اطمینان داد  که دولت در این زمینه کار کارشناسی انجام داده و خواهد داد. در این زمینه به توسعه بیمه سلامت، بهبود شرایط آلودگی هوا، وضعیت تولید و مهار تورم و آرامش بازار ارز، طرح​هایی را مد نظر داریم.

او در نهایت از حوصله​ نمایندگان برای استماع گزارش بودجه 93 تشکر کرد و با همراهانش صحن علنی مجلس را ترک کرد.

/2929

 

کد N9455

وبگردی