آفتاب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت برای اجرای برنامه‌های خود منتظر تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای بود

دولت برای اجرای برنامه‌های خود منتظر تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت برای اجرای برنامه های اقتصادی خود منتظر بود تکلیف مذاکرات هسته ای روشن شود گفت: مذاکرات هسته ای جزو عوامل تاثیر گذار در تمام برنامه های دولت بود و مشغله سنگینی برای دولت ایجاد کرده بود.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهربا بیان اینکه اقتصاد ما اقتصادی سیاست زده است گفت: توافقات هسته ای مشکلات اقتصادی را حل نمی کند اما باید گفت که اقتصاد تحت تاثیر شرایط ایجاد شده ناشی از مذاکرات قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش تحریم ها فرصت حضور بیشتر ایران در بازارهای بین المللی را افزایش داده و بازار فروش محصولات پایه ای مثل نفت با ثبات تر می شود و هزینه های دسترسی به بازارها برای فروش محصولات کاهش می یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: پیش از این به دلیل تحریم ها هزینه دسترسی ما به بازارهای بین المللی افزایش یافته بود البته به بازارها دسترسی داشتیم اما تعداد واسطه ها زیاد بود و هزینه ها به همین دلیل افزایش یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه توافقات هسته ای در دسترسی ایران به بازارهای بین المللی تاثیر دارد گفت: این عامل موجب کاهش نوسانات اقتصادی خواهد شد.

جلیلی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در بلند مدت به برنامه های اقتصادی دولت بستگی دارد که چه راه حل هایی برای حل مشکل تورم و مدیریت بازار تولید، مصرف و صادرات دارد و سیاست های پولی و بانکی دولت چگونه است.

نماینده مردم مسجد سلیمان یادآور شد: دولت باید بازار سرمایه را به صورت یک سامانه به هم پیوسته به گونه ای مدیریت کند که رشد منفی اقتصاد به رشد مثبت تبدیل شده و آهنگ رشد تورم کند شود.

وی با بیان اینکه نوسانات بازار پولی با سیاست های فعلی دولت کند شده است اظهار داشت: با سیاست های فعلی تقاضای کاذب و انتظار تورمی کم شده اما انتظار می رود دولت با اجرای سیاست های عملی خود رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی و رضایت نسبی را رقم بزند.

جلیلی با اشاره به اینکه دولت برای اجرای برنامه های اقتصادی خود منتظر نتیجه مذاکرات بود گفت: دولت منتظر بود تکلیف مذاکرات هسته ای روشن شود چون موضوع جزو عوامل تاثیر گذار در تمام برنامه های دولت بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان اظهار داشت: به هر حال مذاکرات هسته ای مشغله سنگینی برای دولت بود و بازار ، اقتصاد را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان گفت: دولت اولویت بندی داشت و بیشتر عامل تاثیر گذار را در اقتصاد بر اساس این اولویت بندی شناسایی کرده و تمرکز قوای خود را روی حل آن مسئله گذاشت تا نهایتا تهدید را کاهش داد.

وی ادامه داد: دولت منتظر فرصت بود و امروز این فرصت فراهم شده و باید منتظر برنامه های اقتصادی دولت باشیم.

کد N9409

وبگردی