آفتاب

گاز اشک آور ابزار آل خلیفه برای گفتگوی با مردم بحرین

گاز اشک آور ابزار آل خلیفه برای گفتگوی با مردم بحرین

یک رسانه غربی در گزارشی با اشاره به سیاستهای سرکوبگرانه رژیم بحرین از گاز اشک آور به عنوان ابزار گفتگوی آل خلیفه یاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اخبار المنامه، یک رسانه غربی در گزارشی به اوضاع نابسامان بحرین پرداخته است.

در گزارشی در روزنامه ساندی تایمز با عنوان گاز اشک آور به جای گفتگو در بحرین آمده است: بحرین که روزی به مثابه کشورهای لیبرال در منطقه خلیج فارس مطرح بود هم اکنون به مکانی مخوف برای بسیاری تبدیل شده است.

این رسانه انگلیسی می نویسد: با وجود این که سلمان ولیعهد بحرین که در دانشگاه کمبریج انگلیس درس خوانده است وعده اصلاح،تشکیل کمیته مستقل برای پیگیری شکنجه های انجام شده در بحرین داده است اما افراد افراطی در خاندان حکومتی در بحرین مانع از هر اقدامی در این زمینه شدند.

این رسانه گزارش داد: گاز اشک آور به حدی از سوی نظامیان رژیم بحرین استفاده می شود که مردم بحرین نمی توانند نفس بکشند.تعداد بازداشت شدگان روز به روز زیادتر می شود و آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست.

این رسانه غربی به نقل از منابع وابسته مخالفان می افزاید: تعداد بازداشت شدگان بیش از سه هزار نفر تخمین زده می شود و 120 نفر طی شش ماه گذشته بازداشت شده اند.

این تنها بخشی از اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین است و از سال 2011 تاکنون بیش از 38 مسجد متعلق به شیعیان تخریب شده است و صدها منزل مورد یورش قرار گرفته اند.

کد N10184

وبگردی