آفتاب

وزیر اقتصاد: استعفا می‌دهم/ نماینده مجلس: استعفا منتفی شد

وزیر اقتصاد: استعفا می‌دهم/ نماینده مجلس: استعفا منتفی شد

همشهری آنلاین: یکی از نمایندگان مجلس در حالی‌ که طیب نیا پس از دریافت کارت زرد از مجلس قهر کرد و به نایب رئیس مجلس گفت که استعفا خواهد داد از دلجویی بهارستان‎نشین‎ها از وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: هر چند وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از دریافت کارت زرد در مجلس استعفای خود را به نایب رئیس مجلس اعلام کرد اما این مساله با دلجویی نمایندگان رفع شد.

ایران > قانونگذاری- همشهری آنلاین:
یکی از نمایندگان مجلس در حالی‌ که طیب نیا پس از دریافت کارت زرد از مجلس قهر کرد و به نایب رئیس مجلس گفت که استعفا خواهد داد از دلجویی بهارستان‎نشین‎ها از وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: هر چند وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از دریافت کارت زرد در مجلس استعفای خود را به نایب رئیس مجلس اعلام کرد اما این مساله با دلجویی نمایندگان رفع شد.

مهر نوشت: احمد امیرآبادی با اشاره به کارت زرد نمایندگان به طیب‌نیا وزیر اقتصاد گفت: پس از رای نمایندگان، طیب نیا عصبانی شد و به جایگاه هیات رئیسه رفت و به باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد که پس از ترک مجلس استعفایم را می‌نویسم و تحویل می‌دهم، یک دقیقه دیگر هم در وزارت اقتصاد کار نخواهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این نیز در دولت دهم حسینی وزیر اقتصاد برای پاسخگویی به اظهارات و اقدامات بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به مجلس فراخوانده شده بود و طی سئوال بنده و آقای نادران 2 کارت زرد از مجلس گرفته بود.

وی ادامه داد: درست است که وزیر اقتصاد در انتصاب رئیس بانک مرکزی دخالت ندارد اما نمایندگان تنها از وزیر اقتصاد می توانند در خصوص سیاست های ارزی و بانکی سئوال کنند.

از سویی دیگر به گزارش ایرنا،عزت الله یوسفیان ملا درباره طرح مساله استعفای وزیر اقتصاد پس از دریافت کارت زرد از مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پس از رای گیری نمایندگان، طیب نیا در جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و اعلام کرد که پس از ترک مجلس استعفایم را می نویسم.

وی ادامه داد: طیب نیا معتقد است اظهارات ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در خصوص تعیین نرخ کف بازار برای دلار ارتباطی به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رای گیری برای او ندارد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: ارایه کارت زرد به طیب نیا در جلسه روز جاری سبب شد تا وی اظهاراتی را در خصوص استعفا بیان کند.

وی با بیان آنکه البته سخنان وزیر اقتصاد در این خصوص صحیح بود، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی اعتراض طیب نیا در پی دلجویی وی برآمدند و وزیر اقتصاد نیز این تقاضا را پذیرفت.

کد N10159

وبگردی