آفتاب
تحولات افغانستان/

تاکید سازمان ملل بر لزوم توقف خشونت علیه زنان/ آمریکا درباره پیامدهای امضا نشدن پیمان راهبردی هشدار داد

تاکید سازمان ملل بر لزوم توقف خشونت علیه زنان/ آمریکا درباره پیامدهای امضا نشدن پیمان راهبردی هشدار داد

کشته و زخمی شدن 12 عضو طالبان، تاکید سازمان ملل بر لزوم توقف خشونت علیه زنان و هشدار آمریکا درباره پیامدهای امضا نشدن پیمان راهبردی از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در عملیات پلیس با حمایت ارتش در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف افغانستان دست کم هفت عضو طالبان کشته شدند.

این عملیات ها در ولایت های لوگر، پکتیا، غور، هلمند، قندهار و نیمروز انجام شد که بر اثر آن پنج عضو طالبان زخمی شده و هشت فرد دیگر بازداشت شدند.

هنوز هیچ گزارشی درباره تلفات نیروهای امنیتی منتشر نشده و سرکردگان طالبان نیز در این باره ابراز نظر نکرده اند.

جرجتا گاگنون رئیس بخش حقوق بشر همکاری مشترک سازمان ملل در افغانستان امروز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در کابل خواستار اجرای قانونی برای توقف خشونت ها علیه زنان در این کشور شد.

همچنین یک مقام افغانی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با شینهوا اعلام کرد: جیمز دابینز نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان به کابل هشدار داد که شکست در امضای پیمان راهبردی می تواند باعث بروز جنگ در افغانستان شود و تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور دارد.

آمریکا در واکنش به پیش شرط جدید حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان برای امضای پیمان راهبردی با واشنگتن، تدارکات نظامی، سوخت و خدمات حمایتی ارتش و پلیس افغانستان را قطع کرد، این در حالی است که سفارت آمریکا در کابل چنین گزارشی را رد کرده است.

قطع سوخت به نیروهای افغانی درحالیست که کرزای پیش شرط امضای پیمان راهبردی با واشنگتن را پایان حملات به منازل مسکونی، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، ایجاد صلح و ثباتی پایدار در افغانستان و سپردن زندانیان گوانتانامو به دولت عنوان کرده است.

کد N10012

وبگردی