آفتاب
شکوری راد در مراسم 16 آذر:

اصلاح‌طلبان و دولت با هم به سر منزل مقصود خواهند رسید

اصلاح‌طلبان و دولت با هم به سر منزل مقصود خواهند رسید

شکوری راد عضو فعال اصلاح طلب با بیان اینکه نگذارید فتنه گران امروز بین شما و دولت جدایی بیندازند، گفت: نه دولت باید از شما مردم جدا شود و نه شما و مردم از حمایت دولت دست بردارید زیرا ما باهم به سر منزل خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شکوری راد فعال اصلاح طلب در مراسم انجمن اسلامی دانشگاه تهران به مناسبت بزرگداشت 16 آذر روز در سالن فردوسی این دانشگاه برگزار شد در جمع دانشجویان گفت: سلام می کنم به شما دانشجویان که نمونه ملت ایران در این جمع هستند دیدگاه های شما فرآیند دیدگاههای مردم است آنچه شما می طلبید طلب مردم است و شما زبان گویای ملت هستید.

وی ادامه داد: درود می فرستم بر دانشجویان مبارز که در این صندلی ها نشستند و برای بهروزی ملت ایران جان خود را در راه انقلاب در جنگ و در صحنه های مبارزه فدا کردند.

فعال اصلاح طلب در ادامه به مرگ نلسون ماندلا اشاره کرد و گفت: بزرگ مردی که در جهان امروز پیام صلح و دوستی داشت و برای مردم آزادی را به ارمغان آورد نلسون ماندلا بود او راستگو، راست کردار، امانت دار و مدافع منافع کشورش بود.

شکوری راد ادامه داد: گرچه نلسون ماندلا خود را مسلمان نمی نامید   اما بر اساس آموزه های قرآنی رسول خدا و علی علیه السلام دارای تراز یک مسلمان بود که به احترام این فرد نه  یک دقیقه سکوت بلکه باید فاتحه ای برای او بفرستیم که در این هنگام دانشجویان یک دقیقه سکوت کردند و فاتحه ای را به خاطر درگذشت نلسون ماندلا قرائت کردند.

شکوری راد در ادامه با انتقاد از برخی از روزنامه ها در مورد مرگ نلسون ماندلا گفت: او از 5 شنبه شب به رحمت خدا رفت اما کسانی که کج اندیش هستند و جنگ طلبی هویت آنهاست کسانی که نمی توانند منافع ملی را تشخیص دهند شروع کردند به تخطئه او که او یک انقلابی بود ولی سازش کرد و به دام غرب افتاد و گفتند اگر جهان او را ستایش می کند به خاطر این بود که او در مقابل غرب تسلیم شد این حرفهای برخی روزنامه ها و افراد تندرو است چون که نلسون ماندلا آزادی را به ارمغان آورد و دموکراسی را در کشورش برقرار کرد.

عضو حزب منحل شده مشارکت در ادامه با نتقاد از سخنان ائمه جمعه که به گفته وی پیش از برقراری دادگاه علیه متهمان صحبت می کنند و حکم اعدام می دهند نسبت به احکام قضایی برخی از چهره های سیاسی اصلاح طلب توسط دستگاه قضا انتقاد کرد.

شکوری راد در ادامه صحبتهای خود به انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: در 24 خرداد ماه امسال دولتی سر کار آمد که عقلانیت و اعتدال را شعار خود قرار داده است امروز افراطیون چه در داخل و چه در خارج در برابر عقلانیت دولت ایستاده اند.

وی ادامه داد: در این کشور در 8 سال گذشته غارت صورت گرفته است غارتگران در مقدرات شما حاکم بودند بحث من این نیست که سعید مرتضوی، محسن روح الامینی را به زندان فرستاد و باعث مرگ او شد. بلکه می گویم افرادی به اموال مادی ایران دست برده و اموال ملت ایران را به غارت برده است.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه ما در برابر غارتگرانی هستیم که کشور را با بهترین درآمد به بدتر وضع بردند ادامه داد: کجایند که ادعا می کردند مبارزه با فساد کار آنهاست باید کارتهای اهدایی سازمان تامین اجتماعی را ببینید و نه تنها خود بلکه همه را در راه فساد آلوده کردند، که دوباره دانشجویان در این هنگام با شعارها و تشویق های  خود از سخنان  کشوری راد حمایت کردند.

شکوری راد با بیان اینکه شما دانشجویانی هستید که عدالت و آزادی را طلب کردید افزود: در سالهای گذشته نیز این مراسم برگزار شد و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در شرایط وانفسا علم جنبش دانشجویی را بالا نگه داشتند.

شکوری راد سپس خطاب به دانشجویان حاضر گفت: شما فرآیندی از ملت هستید آنها که ادعا می کنند در فلان روز و فلان جا حرفشان را زدند بدانند این مجلس دانشجویان فرآیند ملت است.

وی ادامه داد: اگر می گویند در روز 9 دی مردم پاسخ فلانها را دادند ایرادی ندارد ما به آنها احترام می گذاریم اما بگذارید آنهای دیگر نیز که نظر دیگری دارند تجمع کنند و حرف خودشان را بزنند.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: سخن آخر من در مورد انتخابات گذشته است هاشمی و خاتمی را نگذاشتند بیایند اما مردم کسی را انتخاب کردند که یک خاتمی و هاشمی بود او امروز نتیجه رای شماست و مطالبات شما را نمایندگی خواهد کرد. و تا زمانی که مطالبات شما را نمایندگی کند شامل حمایت شما مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگذارید فتنه گران امروز بین شما و دولت جدایی بیندازد افزود: نه دولت باید از شما مردم جدا شود و نه شما و مردم از حمایت دولت دست بردارید زیرا ما با هم به سر منزل خواهیم رسید.

 

 

کد N9164

وبگردی