آفتاب

وخامت اوضاع در آفریقای مرکزی/ اروپا از نظامیان فرانسوی پشتیبانی می کند

وخامت اوضاع در آفریقای مرکزی/ اروپا از نظامیان فرانسوی پشتیبانی می کند

کشته شدن بیش از 280 نفر در خشونت های دو روز گذشته و پشتیبانی لجستیکی آلمان از نظامیان فرانسوی از جمله تحولات آفریقای مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، اوضاع در جمهوری آفریقای مرکزی رو به وخامت است. طبق گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ در جریان درگیری های دو روز اخیر در این کشور بیش از 280 نفر کشته شده اند. در همین حال با ادامه وضع کنونی خطر بروز جنگ داخلی افزایش یافته است. گزارش وزارت دفاع آفریقای مرکزی حاکی است از آغاز درگیری ها در شهر بانگویی، نظامیان دولتی در درگیری که نزدیک فرودگاه پایتخت رخ داده، دهها شبه نظامی مهاجم را کشته اند.

این در حالی است که دولت فرانسه با مجوز شورای امنیت سازمان ملل و به بهانه جلوگیری از وخامت اوضاع، از اعزام نظامیان خود به این کشور آفریقایی خبر داده است. روز پنج شنبه شدیدترین درگیری نظامی بین شبه نظامیان موسوم به سلکا و هواداران "فرانسیس بوزیزه" رئیس جمهور برکنار شده، درگرفته است که در نتیجه چندین ساعت زد و خورد شدید، شبه نظامیان کودتاچی مجددا موفق به کنترل وضعیت در پایتخت شده اند.

گزارش دیگری حاکی است دولت آلمان قصد دارد از نظامیان فرانسوی در نبرد با شبه نظامیان سلکا حمایت لجستیکی کند. برلین به پاریس پیشنهاد اعزام هواپیماهای ایرباس مدل A-310 برای انتقال نظامیان فرانسوی به آفریقای مرکزی را داده است. آلمان همچنین آمادگی خود را برای فراهم کردن امکان سوخت گیری هوایی هواپیماهای فرانسوی اعلام کرده است.

همچنین دولت انگلیس قصد دارد ماموریت نظامی فرانسه در آفریقای مرکزی را با کمک های لجستیکی پشتیبانی کند. در عین حال اتحادیه اروپا 50 میلیون یورو برای عملیات نظامی در قلب آفریقا اختصاص داده است. گفتنی است در نشستی دو روزه که با حضور مقامات بیش از 30 کشور آفریقایی و اروپایی در پاریس برگزار شد، موضوع مداخله نظامی در آفریقای مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد N9141

وبگردی