آفتاب
صفار هرندی در دانشگاه تهران:

جریان‌های مارکسیستی و لیبرالی هم از تسخیر سفارت آمریکا دفاع کردند

جریان‌های مارکسیستی و لیبرالی هم از تسخیر سفارت آمریکا دفاع کردند

اگر امروز تسخیر لانه جاسوسی را اقدامی را انحرافی می‌دانید، چرا در آن زمان اعلامیه‌های همکاری صادر می‌کردید؟ ما امروز از زبان بعضی آنها پشیمانی و ندامت را می‌شنویم و نمی‌دانیم به کدام ساز این جماعت دم‌دمی‌مزاج برقصیم.

عصو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زمانی که سفارت آمریکا اشغال شد، خیلی‌ها از جمله  احزاب و جریان‌های مارکسیستی و لیبرالی هم از تسخیر سفارت آمریکا دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین صفار هرندی در مراسم بزرگداشت روز دانشجویی که با عنوان "خیبر باقی است "در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به واقعه تسخیر سفارت آمریکا در تهران گفت: وقتی که لانه دشمن به تسخیر درآمد و رژیم طاغوت سقوط کرد، ایران منهای آمریکا را باور کردیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش انقلابیون روز جهانی عاری از امپریالیسم آمریکا را جشن بگیریم و در زمانی که سفارت آمریکا اشغال شد، خیلی‌ها از این اقدام دانشجویان استقبال کردند. بطوری که احزاب و جریان‌های مارکسیستی و لیبرالی هم از تسخیر سفارت آمریکا دفاع کردند.

صفار هرندی ادامه داد: اما آنها امروز این اقدام و حرکت را انحرافی می‌دانند و سوال ما این است شما که امروز این اقدام را انحرافی می‌دانید، چرا در آن زمان اعلامیه‌های همکاری صادر می‌کردید؟ ما امروز از زبان بعضی آنها پشیمانی و ندامت را می‌شنویم و نمی‌دانیم به کدام ساز این جماعت دم‌دمی‌مزاج برقصیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برخی آنهایی که در آن زمان مدافع تسخیر لانه جاسوسی بودند می‌گفتند برای این اقدام خود نیازی نیست از امام سوال کنید. ایشان (امام) دخالت نکنند، اما امروز از اقدام خود تبری می‌جویند.

وی با بیان اینکه یکی از سرکرده‌های منافقین در آن دوره تلاش داشت تا وارد لانه جاسوسی شود و در آنجا عکس یادگاری بگیرد، افزود: اما امروز این افراد به غرب پناه بردند.

صفار هرندی با بیان اینکه برخی استاد تغییر ارزش‌ها هستند، گفت: آنها یک روز عبور از دولت وابسته به آمریکا را جشن می‌گرفتند و از اقدام دانشجویان مبنی بر تسخیر لانه جاسوسی حمایت می‌کردند. یکی از آنها همین نهضت آزادی بود. نهضت آزادی تسخیر لانه را تبریک گفت. من براساس سند این حرف‌ها را می‌گویم. امروز این افراد در قامت استاد ظاهر می‌شوند و در تخطئه اتفاقات صورت گرفته سخن می‌گویند.

صفارهرندی با بیان اینکه مردم با پیروزی انقلاب به انقلاب خمینی مهر زده‌اند و نه به انقلاب مصدق، افزود: انقلاب اسلامی چند پله بالاتر از اتفاقات و رویدادهای دیگر قرار داشت. البته افرادی که استاد تغییر هستند تلاش می‌کنند تا آدرس‌های غلط ارائه دهند. این افراد در زمانی شعار حمایت از شوروی را می‌دادند، اما وقتی که شوروی سقوط کرد اکثرشان قالب عوض کردند و در لیست مواجب‌بگیران غرب درآمدند.

وی تاکید کرد: در دهه 60 نیز عده‌ای در مجلس سوم روز ملی مبارزه با آمریکا را تاسیس کردند. این روز قانونی است، اما وقتی رد آنها را تعقیب می‌کنیم، می‌بینیم در 13 آبان 88 به جای شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر روسیه می‌گفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتقاد از مواضع و دیدگاه‌های یکی از اساتید دانشگاه که اکثرا در مناظره‌های دانشجویی حضور پیدا می‌کند پرداخت و با بیان اینکه این فرد بعد از انقلاب هویت گرفت، گفت: وی می‌خواهد در مقابل انقلاب آدرس غلط بدهد. کار به جایی می‌رسد که از مصدق عبور و سراغ رضاشاه می‌رود و او را به رسمیت می‌شناسد و به راحتی از رضاخان و عملکرد دوره طاغوت دفاع می‌کند. قرارگاه قبلی این آدم جلوی خانه مصدق بود، هویت‌یابی‌اش از طریق امام و انقلاب بود، اما الان معلق می‌زند.

صفارهرندی با بیان اینکه وقتی ما شعار حرکت به سوی جهان بدون آمریکا را سر دادیم، عده‌ای آن را فقط آرمان و شعار خوبی می‌دانستند و می‌گفتند آیا ممکن است این شعار عملی شود، گفت: امروز تعداد کسانی که در آمریکا می‌گویند "آمریکا در حال افول است" از ما بیشتر است.

وی با بیان اینکه 16 آذر 32 با 16 آذر امسال به هیچ وجه قابل قیاس نیست و فاصله‌ها با جهان سال 32 بسیار زیاد شده است، یادآور شد: در سال 32 دانشجویان ما را مثل گوسفند جلوی پای سگ آمریکایی قربانی کردند، اما امروز بعد از 35 سال از انقلاب اسلامی میلیونها نفر از فرزندان انقلاب کاخ‌های آمریکا را به لرزه درآوردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با بیان اینکه آرای مردم در انتخابات کارساز است، گفت: نشانه آن به روی کار آمدن دولت‌ها با سلایق مختلف است.

صفارهرندی اظهار داشت: افرادی که استاد جابه‌جایی تغییرات و واژه‌ها هستند، از دموکراسی دم می‌زنند، اما وقتی پای رای اکثریت به میان می‌آید دم از کیفیت رای می‌زنند، یعنی اینکه رای تهران را می‌بینند، ولی رای شهرستان‌ها را نمی‌بینند.

وی اظهار داشت: بسیاری از جوانان به من گفته‌اند که ما می‌خواستیم پس از انتخابات 88 جشن بگیریم، اما یک عده غائله فتنه را به پا کردند. این در حالی است که در همین انتخابات ریاست جمهوری فرد پیروز 200 هزار رای کمتر داشت، ولی به رای مردم احترام گذاشتیم. این نشان می‌دهد که نیروهای حزب‌الله مکارم اخلاق در انتخابات لحاظ کردند اما آن طرف 11 میلیون رای را به رسمیت نشناخت و دم از اخلاق می‌زند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به شعار برخی از دانشجویان مبنی بر رفع حصر فتنه‌گران گفت: یک عده هر محفلی را که پیدا می‌کنند شعارهایی را مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر را می‌دهند، در صورتی که تکلیف این چیزها را نظام تعیین می‌کند و بچه‌بازی نیست.

صفار هرندی با اشاره به شعارهای حسن روحانی رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: رئیس جمهور شعار اعتدال را دادند و من به عنوان یک دوست به رئیس جمهور عرض می‌کنم از حصار شعارهای افراطیون شعار اعتدال خود را آزاد کنید. ما جان خود را به پای اعتدال می‌گذاریم؛ اما چه اعتدالی؟

وی به انتقاد از چینش نیروها در بدنه دولت پرداخت و گفت: به کسانی پست داده شده است که ضداعتدال هستند. البته من این صحبت‌ها را از سر موضع‌گیری نمی‌گویم، بلکه همراهی کردن با دولت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتظار مردم گره‌گشایی‌ها بود، گفت: اگر قرار باشد به مشکلات اضافه شود، ما کاری دور از واقعیت انجام داده‌ایم.

صفار هرندی اضافه کرد: برای اولین بار در ادبیات سیاسی جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار مقاومت می‌کند و جبهه مقاومت در میان بزرگان عالم اعتباری همچون یک ابرقدرت را به دست آورده است.

وی بزرگترین آرمانهای انقلاب را وحدت نیروهای وفادار به نظام و انقلاب عنوان کرد و با بیان اینکه شعار همه با هم امام از زبان ایشان نیفتاد، افزود: سلایق سیاسی مختلف است، اما باید در مقابل ظلم و استکبار ایستاد. باید نظام و ولایت فقیه را قبول داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: حتی امام خمینی(ره) تفکیک مجمع روحانیون از جامعه روحانیت مبارز را پذیرفت و فرموده بود امیدوار هستم هر دو برای اعتلای نظام کار کنند، اما خوب شد که امام نبود تا ببیند بعضی از افرادی که ایشان از سرمایه وجودی خود برایشان خرج کرد چشم‌هایشان را به پاره شدن عکس امام بستند.

صفارهرندی ضمن تشکر از دانشجویان و تبریک مجدد به آنها برای 16 آذر روز دانشجو گفت: شما دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و رهبری هستید و چند دستگی نکنید.

کد N9126

وبگردی