آفتاب
رئیس دانشگاه امام حسین:

با علوم غربی نمی توانیم از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم

با علوم غربی نمی توانیم از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم

رئیس دانشگاه امام حسین با بیان اینکه باید به دنبال بنای مستقل علمی دیگری باشیم ، گفت: با علوم غربی نمی توانیم از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه امام حسین(ع) در مراسم گرامیداشت 16 آذر و شهدا دانشجوی این دانشگاه که امروز شنبه در سالن بصیرت این دانشگاه برگزاری شد، گفت: چند سالی است که در کشور در مورد یکسری از موضوعات اصلی گفتمان جدید وجود دارد که حضرت آقا سعی کرده اند این گفتمان را با واژه های مثل جنبش نرم افزاری، جهاد علمی نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه جهاد علمی خیلی فراتر از این است که مقوله استاد، دانشجو و مقاله را توسعه بدهیم، ادامه داد: به نظرم جهاد علمی به دنبال زایش تمدن نوین اسلامی است که این تمدن را حضرت آقا برای 50 سال آینده ارائه کردند هرچند افق 1404 هدف میانی ماست.

حسنی آهنگر با اشاره به اینکه ما باید مثل شهدا نقش و وظیفه مان را پیدا کنیم، افزود: دانشگاه امام حسین وظیفه دارد شکاف علمی بین کشور عزیزمان و جهان را پر کند همچنین وظیفه خاص دیگری هم داریم آن اینکه به دنبال بنای مستقل علمی دیگری باشیم زیرا با علوم غربی نمی توانیم از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

رئیس دانشگاه امام حسین در پایان گفت: رسیدن به تمدن اسلامی و مرجعیت علمی هدف نهایی نیست بلکه هدف میانی است که ضمینه  ساز ظهور آقا امام زمان(عج)است.
 

کد N8742

وبگردی