آفتاب
چاک هگل:| 126821

۳۵ هزار نظامی آمریكایی برای امنیت كشورهای حوزه خلیج‌فارس در منطقه می‌مانند

۳۵ هزار نظامی آمریكایی برای امنیت كشورهای حوزه خلیج‌فارس در منطقه می‌مانند

واشنگتن جدید‌ترین بمب افکن‌های خود از جمله اف-۲۲ را به منطقه می‌فرستد. سیستم‌های راداری قادر به ردیابی این نوع بمب افکن‌ها نیستند.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هزاران نیروی نظامی خود را برای تضمین امنیت کشورهای حوزه خلیج‌فارس در منطقه نگه می‌دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، هیگل طی سخنانی گفت که واشنگتن به رغم امضای توافق‌نامه در مورد مساله هسته‌ای ایران قصد ندارد در حضور نظامی خود در خاورمیانه تجدیدنظر کند.

وی برای اطمینان خاطر دادن به رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس افزود که به‌رغم پیشرفت‌های دیپلماتیک درباره مساله هسته‌ای ایران، کشورش تضمین‌های امنیتی کشورهای حوزه خلیج‌فارس را تقویت می‌کند و همچنان هواپیما‌ها، تانك‌ها، کشتی‌ها و توپخانه‌های خود و نیز ۳۵ هزار سرباز را در منطقه حفظ می‌کند.

هیگل در این سخنان پیشنهاد داد که برای بهبود امنیت در منطقه گام‌های جدیدی برداشته شود که شامل تقویت دفاع موشکی و اجازه دادن به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس برای خرید سیستم‌های دفاعی آمریکایی است.

وی همچنین برای تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه خواستار تقویت مشارکت منطقه‌ای آمریکا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس شد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود که واشنگتن جدید‌ترین بمب‌افکن‌های خود از جمله اف-۲۲ را به منطقه می‌فرستد. سیستم‌های راداری قادر به ردیابی این نوع بمب‌افکن‌ها نیستند.

کد N8560

وبگردی