آفتاب
همراه با تصاویر؛

اولتیماتوم وزیر کشور اوکراین به معترضان/ راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری مسدود شد

اولتیماتوم وزیر کشور اوکراین به معترضان/ راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری مسدود شد

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: اولتیماتوم پنج روزه وزیر کشور اوکراین به تسخیرکنندگان ساختمان های حکومتی و مسدود شدن راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری از جمله اخبار ناآرامی های اخیر در کی یف است.

"ویتالی زاخارچنکو" وزیر کشور اوکراین در یک نشست خبری در کی یف اولتیماتوم، پنج روزه ای را به اشغال کنندگان ساختمان های حکومتی از جمله ساختمان شهرداری داد تا از اقدامات دست برداشته و به منازل خود بازگردند.

ویتالی زاخارچنکو تهدید کرد اگر معترضان به تظاهرات خود پایان ندهند، تدابیر سختگیرانه علیه آنها اتخاذ می شود.

ویتالی زاخارچنکو در ادامه با تاکید بر لزوم خروج تظاهرکنندگان از محوطه نزدیک ساختمان نخست وزیری از آماده باش نیروهای امنیتی برای مقابله با اقدامات تظاهرات کنندگان خبر داد.

رسانه های اوکراینی گزارش دادند که در پی امتناع رئیس جمهور از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا معترضان اوکراینی به خیابانها آمده و تظاهراتی را به بهانه حمایت از همگرایی اوکراین با این اتحادیه برگزار کردند .

رسانه ها همچنین از حمله گروهی از مخالفان دولت به خوابگاه های نیروهای ویژه ضدشورش اوکراین و پرتاب سنگ به سوی پنجره ها و سر دادن شعارهای ضددولتی خبر دادند.

در همین حال ریانوستی می نویسد: همزمان با افزایش ناآرامی ها در اوکراین، معترضان حامی همگرایی اوکراین با اتحادیه اروپا راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری را مسدود کردند.

بر این اساس معترضان که شمار آنها بیش از هزار نفر تخمین زده شده است، موانعی را در نزدیکی میدان استقلال در شهر کی یف پایتخت ایجاد کرده و شب را در میدان سپری کردند.

ویتالی کلیچکو رهبر حزب ضربه اوکراین و قهرمان مشت زنی جهان نیز از تهیه فهرستی خبر داده که در آن اسامی 15 نفر از قضات دادگاههای محاکمه مخالفان دولت و فرماندهان نیروهای ضدشورش که در سرکوبی مخالفان دولت اوکراین نقش داشته اند، آمده است.

این درحالیست که دادستانی کل اوکراین اعضای حزب ملی گرای افراطی آزادی را از جمله عاملان اصلی ناآرامی های کی یف خوانده و اعلام کرده است که رهبر این حزب تحت تعقیب قانونی قرار گرفته و علیه وی پرونده کیفری تشکیل شده است.

کد N7943

وبگردی